//
کدخبر: ۲۹۲۹۴۵ //

آخرین تلاش های ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه میزبان چند قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان در کاخ سفید با هدف بحث بر سر تلاشی نهایتا بی نتیجه برای بلوکه کردن تایید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب در انتخابات ماه نوامبر از سوی کنگره بود.

آخرین تلاش های ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نشست خودداری دونالد ترامپ در پذیرفتن واقعیت شکستش و تمایل او برای در پیش گرفتن تلاشهای غیردموکراتیک به منظور لغو کردن اراده اکثریت رای دهندگان آمریکایی را برجسته می سازد. جو بایدن قرار است در ۲۰ ژانویه به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا سوگند یاد کند.

به گزارش فرتاک نیوز،در حالی که دیگر هیچ گزینه قانونی معتبری باقی نمانده و کالج الکترال آمریکا هم اوایل ماه جاری میلادی پیروزی جو بایدن را تایید کرده است، توجه ترامپ جلب ششم ژانویه می شود. این زمانی است که کنگره در شمارش آرای الکترال  که بایدن با نتیجه ۳۰۶ به ۲۳۲ در آن پیروز شد شرکت می‌کند.

این شمارش که طبق قانون اساسی آمریکا الزامی است، عموما حالت فرمالیته دارد. اما اعضا می توانند از این رخداد به منظور اعتراض به آرای یک ایالت استفاده کنند.

مو  بروکس، نماینده جمهوریخواه آمریکا گفت، روز دوشنبه با حدود ۱۲ جمهوریخواه مجلس نمایندگان که خواستار به چالش کشیدن نتایج هستند، سازماندهی یک جلسه را داشته‌اند.

بروکس گفت: دونالد ترامپ بسیار حامی تلاش ما است.

در حالی که دموکرات‌ها اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار دارند و چند سناتور جمهوریخواه نیز پیروزی بایدن را تایید کرده‌اند، تقریبا مسلم است که هر تلاشی برای بلوکه کردن تایید انتخابات از سوی کنگره شکست می خورد. میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا به اعضایش در خصوص اتخاذ چنین گامی هشدار داده است.

سناتور جان تیون، جمهوریخواه شماره دوی سنا، از قانونگذاران خواست به یاد داشته باشند تلاش برای بلوکه کردن نتایج انتخابات در کنگره "راه به جایی نمی‌برد".

با این حال ترامپ همچنان به مطرح کردن امکان مداخله کنگره ادامه داده است.

بروکس گفت، نشست روز دوشنبه در کاخ سفید در اصل برای یک ساعت برنامه‌ریزی شده بود اما سه ساعت طول کشید و ترامپ در بخش عمده آن شرکت داشت. دیگر حاضران این جلسه شامل رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، که هفته ها بعد از انتخابات به طرح ادعاهای غلط درباره تقلب انتخاباتی ادامه داده، بوده اند.

بروکس اظهار کرد که همچنین با مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز ملاقات کرد. پنس قرار است به عنوان رئیس سنا ناظر بر جلسه ششم ژانویه باشد و برنده را اعلام کند.

بروکس گفت، این گروه در حال تهیه برنامه‌هایی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا که همگی ایالت های محل رقابت و شاهد پیروزی بایدن بوده‌اند، است.

بروکس به طول خاص سوالهایی درباره نحوه اجرای انتخابات ایالات طی سال جاری میلادی کرده در حالی که برخی از آنها به اعمال تغییراتی در برگه های رای و رویه ها در طول همه گیری بیماری پرداختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۲۹۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان