//
کدخبر: ۲۸۷۶۹۱ //

مسکو از آغاز عملیات نظارتی صلح‌بانان روس در قره‌باغ خبر داد

وزارت دفاع روسیه گفت عملیات نظارتی صلح‌بانان این کشور در منطقه قره‌باغ با هدف اجرای توافق آتش‌بس بین باکو و ایروان آغاز شده است.

مسکو از آغاز عملیات نظارتی صلح‌بانان روس در قره‌باغ خبر داد

 شش روز بعد از توافق جمهوری آذربایجان و دولت ارمنستان برای پایان دادن به جنگ بر سر منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»، عملیات نیروهای صلح‌بان روسیه نیز آغاز شد.

به نوشته توئیتر شبکه «الجزیره»، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: «عملیات نظارتی صلح‌بانان روس در قره‌باغ با هدف اجرای توافق آتش‌بس (بین باکو و ایروان) آغاز شده است».

سخنگوی این وزارتخانه همچنین خبر داد که روسیه در حال اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به منطقه قره‌باغ برای تقویت مأموریت نیروهای صلح‌بان خود است.

بر این اساس، هواپیماهای نظامی ایلیوشین-۷۶ و آنتونف-۱۲۴ همچنان به انتقال صلح‌بانان روسی به منطقه مشخص‌شده ادامه می‌دهند و تا کنون ۹۵ پرواز عملیاتی انجام داده‌اند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه پانزدهمین گردان نیروهای صلح‌بان روسی در فرودگاه نظامی ایروان پیاده شده‌اند، گفت: «آنها تجهیزات نظامی و تسلیحات مورد نیاز را از هواپیماها تخلیه کرده‌اند».

به گزارش فرتاک نیوز، پیش از این، «رستم مرادُف» فرمانده نیروهای صلح‌بان روسیه گفته بود جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق آتش‌بس پایبند بوده و ثبات در حال بازگشت به این منطقه است.

سه‌شنبه هفته قبل بود که جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۶۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان