//
کدخبر: ۲۸۵۹۸۱ //

پوتین: مناقشه قره‌باغ می‌توانست مسالمت آمیز حل شود

رئیس جمهور روسیه ضمن انتقاد از دامن زدن به اختلافات در بین ادیان و اقوام در سطح جهان، از تلاش‌های خود برای متوقف کردن تنش در قره باغ کوهستانی خبر داد.

پوتین: مناقشه قره‌باغ می‌توانست مسالمت آمیز حل شود

 «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشورش برای توقف جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

پوتین که روز چهارشنبه به مناسبت روز وحدت ملی در روسیه در بین نمایندگان انجمن‌های دینی این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: «برای پایان دادن به مناقشه قره‌باغ از دستم هرچه بیاید انجام می‌دهم».

به گزارش فرتاک نیوز، او گفت: «اوضاع در قره باغ می‌توانست مسالمت آمیز و بدون متوسل شدن به سلاح حل شود. روسیه در تماس با ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ است و امیدواریم که به نتایج مناسب برای همه برسیم».

رئیس جمهور روسیه در باره اقلیت‌های دینی و نژادی نیز گفت که مسائل مربوط به آن‌ها از سخت‌ترین و حساس‌ترین مسائل است. او از اینکه روابط بین ادیان و اقوام به موضوعی برای «زد و خوردهای بازی‌های کثیف ژئوپولوتیک» تبدیل شده ابراز تأسف کرد و گفت: «افراطگرایان و تندروها به دنبال تخریب این روابط هستند و اقدام به نفرت‌پراکندی و ایجاد دشمنی متقابل می‌کنند».

پوتین طی هفته‌های گذشته حملات صورت‌گرفته در فرانسه و حمله اخیر در وین اتریش را محکوم کرده و خواستار مقابله با جریان‌های افراطی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان