//
کدخبر: ۲۸۷۰۴۹ //

تشدید قوانین ضدتروریستی در اتریش

صدر اعظم اتریش با توجه به حمله تروریستی اخیر در وین از طرح‌ های جدید ضدتروریستی برای مقابله بهتر با تروریسم در کشورش خبر داد.

تشدید قوانین ضدتروریستی در اتریش

به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، بعد از حملات تروریستی اخیر در وین که منجر به کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن بیش از 20 نفر شد دولت اتریش اقدامات ضد تروریستی خود را تشدید کرده و برنامه های گسترده ای را برای برخورد با به اصطلاح عناصر خطر در دستور کار قرار داده است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ عناصر خطر به کسانی در اروپا اطلاق می شود که هر لحظه امکان ارتکاب حملات تروریستی از طرف آن ها وجود دارد.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش در توضیح این طرح جدید ضد تروریستی گفت: در آینده باید عناصر خطر بعد از پایان مجازات زندان شامل مجازات های تکمیلی شوند مگر اینکه به صورت قابل اعتمادی جدایی آن ها از عقاید افراطی ثابت شود.

وی از تشدید اقدامات محدود کننده برای چنین مجرمانی خبر داده و گفت برای عناصر خطری که از زندان آزاد می شوند باید نظارت و کنترل ها با بازو بند و یا مچ بند الکتریکی ادامه یابد.

وی این را اقدامی ضروری برای حمایت از شهروندان در برابر این بمب های ساعتی دانست.

وی همچنین گفت که باید سلب گذرنامه اتریشی برای شهروندان دو تابعیتی، سلب گواهینامه رانندگی، محدودیت های سفر و قوانین حمل سلاح سختگیرانه برای این افراد امکان پذیر شود. اولین قوانین در این راستا قرار است در ماه دسامبر تنظیم شود.

صدر اعظم اتریش تاکید کرد که در حال حاضر حدود 150 عنصر خطر افراطی در اتریش وجود دارند.

در حمله تروریستی اوایل نوامبر در اتریش یک جوان 20 ساله که به دلیل تلاش برای سفر به مناطق تروریستی داعش قبلا محکوم شده بود و با دلایل مشروط آزاد بود در یک حمله تیراندازی 4 نفر را به قتل رساند. بعدها قصور و غفلت نهادهای امنیتی از دلایل وقوع این حمله تروریستی موفق ارزیابی شد.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش روز سه شنبه به پاریس رفته و در آنجا با "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه دیدار کرده و بعد از آن در یک ویدئو کنفرانس با "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان، "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی و "اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی شرکت کرد. "مارک روته"، نخست وزیر ایرلند هم در این نشست ویدئویی با موضوع چگونگی مبارزه مشترک اروپایی با تروریسم شرکت کرد.

روز جمعه هم قرار است وزرای کشور اتحادیه اروپا در نشستی به مسئله مبارزه با تروریسم بپردازند و این مسئله همچنین در نشست بعدی شورای اروپایی در ماه دسامبر مورد مذاکره قرار می گیرد.

صدر اعظم اتریش از همبستگی های بین المللی بعد از حمله تروریستی وین قدر دانی کرده و بر ضرورت یک اقدام مشترک اروپایی علیه تروریسم تاکید کرد.

کورتس هشدار داد که در سال های آینده بسیاری از عناصر بازگشته از مناطق بحرانی و طرفداران داعش از زندان های اروپا آزاد شده و مانند بمب ساعتی عمل خواهند کرد.

وی افزود: ما باید آزادی این افراد را محدود کنیم تا آزادی ما را محدود نکنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان