//
کدخبر: ۲۸۶۱۰۴ //

سفر ماکرون به اتریش به دلیل شیوع پرسرعت کرونا به تعویق افتاد

دفتر صدر اعظم اتریش از لغو سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور فرانسه به این کشور با محوریت حملات تروریستی اخیر به دلیل شرایط کرونایی وخیم این اتحادیه خبر داد.

سفر ماکرون به اتریش به دلیل  شیوع پرسرعت کرونا به تعویق افتاد

به نقل از روزنامه اتریشی "کرونن سایتونگ"، سفر برنامه ریزی شده "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه به وین به منظور مذاکرات با مقامات این کشور درباره حملات تروریستی اخیر به دلیل شیوع پرسرعت کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ دفتر صدر اعظم اتریش شب گذشته اعلام کرد که با توجه به شرایط کرونایی اروپا این دیدار فعلا به تعویق می افتد. به جای آن مقرر شد اوایل هفته آینده یک ویدئو کنفرانس با موضوع مبارزه با تروریسم اسلام گرای افراطی برگزار شود.

سباستین کورتس سه شنبه شب با ماکرون درباره حملات تروریستی اخیر در اروپا تلفنی صحبت کرده بود.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش و "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه تصمیم دارند بعد از حمله تروریستی در وین ابتکار عمل اروپایی مشترکی را در مبارزه با تروریسم در پیش گیرند.

موضوعات دیگری که این دو مقام اروپایی در گفتگوی تلفنی به آن پرداختند مبارزه با اسلام گرای افراطی، تروریست های خارجی و حفاظت درست از مرزهای خارجی اروپا بود. این دو مقام اروپایی توافق کردند که به صورت مشترک ابتکار عمل های اروپایی را در این زمینه ها تنظیم کنند و در روزهای آینده همچنان در این باره بحث ها و مشاوره هایی را در پیش گیرند.

دوشنبه شب وین پایتخت اتریش هدف حملات افراد مهاجم قرار گرفت به‌طوری که علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، مهاجمان همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی کردند. اتریش برای اولین بار در دهه های گذشته چنین حمله ای را تجربه کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۱۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان