//
کدخبر: ۲۸۶۱۸۴ //

پارلمان اروپا ادعای پیروزی زودهنگام از سوی ترامپ را خلاف دموکراسی خواند

رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز پنجشنبه با انتقاد از رویکرد غیردموکراتیک «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خواستار شمارش تمامی آرای ریخته شده به صندوق‌ها شد.

پارلمان اروپا ادعای پیروزی زودهنگام از سوی ترامپ را خلاف دموکراسی خواند

با گذشت زمان بیشتری از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقامات اروپایی رفته رفته به تحولات این کشور واکنش نشان می دهند. در یکی از این واکنش ها «دیوید مک آلیستر» رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اروپا اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در مورد پیروزی در انتخابات را «بی سابقه» توصیف کرد.

رئیس دولت آمریکا شب گذشته پس از پایان رای گیری و پیش از پایان شمارش آرا مدعی پیروزی در انتخابات شد. وی همچنین دموکرات ها را به تلاش برای سرقت آراء انتخاباتی متهم کرد.

مک آلیستر در پیامی تصویری که در تارنمای پارلمان اروپا منتشر شد ، گفت: شما نمی توانید خود را برنده اعلام کنید در حالی که شمارش آرا ادامه دارد.

این مقام اروپایی همچنین ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها در ایالات متحده نتایج رسمی انتخابات را به رسمیت بشناسند زیرا این کار «کمک می کند تا از شوک جلوگیری شود.»

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: «تمام تلاش هایی که با هدف تضعیف سلامت انتخابات دموکراتیک انجام می شود ، به ویژه با توجه به شکاف موجود در ایالات متحده ، به اوضاع سیاسی-اجتماعی آسیب می رساند. بنا بر این هر کس باید بسیار مراقب باشد که اکنون چه می گوید.»

وی ابراز امیدواری کرد که سیستم سیاسی ایالات متحده به اندازه کافی قوی باشد که بتواند در برابر این آزمون ایستاده و هر رأی را مطابق قانون بشمارد.

انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در ایالات متحده برگزار شد اما تا کنون نتایج شمارش آراء در تعدادی از ایالت ها نامشخص است. «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات توانسته تا کنون ۲۶۴ رای الکترال را به دست آورد و برای پیروزی تنها به ۶ رای الکترال دیگر نیاز دارد. مقامات ایالت هایی که در آنها شمارش آرا جریان دارد از به طول انجامیدن این روند خبر می دهند، با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار توقف این روند و بازشماری آرا در تعدادی از ایالت ها شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان