//
کدخبر: ۲۸۵۹۸۹ //

رسانه آلمانی : اروپا باید برای مقابله با مشکلات پس از انتخابات ۲۰۲۰ آماده باشد

یک رسانه آلمانی با اشاره به مناسبات پرتنش دو سوی آتلانتیک، بر لزوم آمادگی اتحادیه اروپا برای مقابله با مشکلاتی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با آن مواجه خواهد بود، تاکید کرد.

رسانه آلمانی : اروپا باید برای مقابله با مشکلات پس از انتخابات ۲۰۲۰ آماده باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

رقابت نزدیک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و حتی ممکن است «دونالد ترامپ» برای بار دوم انتخاب شود، اما این اتفاق از نظر آلمان و اتحادیه اروپا یک سناریوی ترسناک است.
تارنمای خبری «تی آنلاین» (t-online) امروز (چهارشنبه) در این رابطه نوشت: دونالد ترامپ اخیراً در یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا از کشورهایی نام برد که نمی خواهند وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود. با این حال بسیاری از کشورهای اروپایی نیز چنین خواسته ای دارند.

در آلمان سیاستمداران زیادی به پیروزی جو بایدن امیدوار هستند. در چنین شرایطی واضح است که پیروزی دموکرات ها چشمگیر نخواهد بود و حتی قطعی نیست که بایدن در واقع اکثریت آرای الکترال را از آن خود کرده باشد. این به این معنی است که انتخاب مجدد ترامپ همچنان امکان پذیر است.

اما اگر ترامپ واقعاً چهار سال دیگر را در کاخ سفید سپری کند ، چه چیزی پیش روی آلمان و اروپا است؟ عواقب ناشی از این اتفاق به روشنی قابل پیش بینی نیست ، اما حداقل در سه زمینه از قبل مشخص شده است که می تواند ناراحت کننده باشد؛ این سه زمینه عبارتند از امنیت، اقتصاد و دموکراسی.



دونالد ترامپ رابطه خوبی با ناتو ندارد و بارها این موضوع را روشن کرده است. حتی می توان تصور کرد که وی عضویت ایالات متحده در این پیمان دفاعی را خاتمه دهد و یا حداقل به روابط دو سوی آتلانتیک آسیب برساند تا حدی که ناتو فقط از لحاظ تئوری وجود داشته باشد.

حتی اگر این اتفاق نیفتد ، رئیس جمهوری ایالات متحده همچنان به اروپایی ها فشار می آورد تا کمک مالی بیشتری داشته باشند. آلمان در سال های اخیر به هدف ناتو مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص ملی خود برای امور دفاعی نزدیک شده است. اما اگر بخواهد به سرعت این خواسته را اجرا کند ، هزینه های مربوطه باید در کوتاه مدت بیش از ده میلیارد دلار افزایش یابد.

بنا بر این واقعیت این است که دولت آلمان خود را برای شرایط دشوارتر آماده می کند. «نوربرت روتگن» رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان این کشور در این خصوص می گوید اگر ریاست جمهوری ترامپ ۴ سال دیگر طول بکشد، به معنای افزایش تمام فشارهایی است که اروپا تا کنون تجربه کرده ایم و روابط بروکسل-واشنگتن بار دیگر به چالش کشیده می شود.

ترامپ در مورد مسائل امنیتی نیز تمایل به اقدامات خودجوش دارد. به عنوان مثال او اتحاد خود را با طالبان در افغانستان ایجاد کرده و از عقب نشینی نیروهای آمریکایی خبر داده است. این یک حرکت انفرادی است که خارج از ساختار اتحاد دفاعی است و روحیه همکاری ناتو را از بین می برد. بنابراین در اروپا این ترس وجود دارد که یک دوره دیگر برای ترامپ، افغانستان را به هرج و مرج بکشاند.

پاسخ این سوال باید از طرف اروپایی ها داده شود، آنها باید نقش مهمی در سیاست های امنیتی ایفا کنند، درست همان چیزی که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه مکرراً خواستار آن است. با این حال خواسته تاکنون تنها در حد یک تئوری سیاسی بوده است.



در خصوص مناسبات اقتصادی با آمریکا، «فردریش مرتس» سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی به تارنمای t-online گفت: لحن دولت جو بایدن دوستانه تر خواهد بود. وی با این حال تأکید کرد که صرف نظر از نتیجه انتخابات آمریکا در چند سال آینده بسیار خودمحور خواهد ماند. برای سیاست اقتصادی این بدان معناست که حتی با حضور جو بایدن، زمانی طولانی لازم است تا ایالات متحده تن به مناسبات تجارت آزاد بدهد. با این وجود بایدن در برخورد با ترامپ بیشتر مصالحه می کند زیرا رئیس جمهور فعلی ایالات متحده سیاست «اول آمریکا» خود را تشدید خواهد کرد.

ترامپ در چهار سال گذشته به اختلافات مختلف تجاری جهانی دامن زده است. در ژوئیه ۲۰۱۸ ، وی تعرفه های تنبیهی آمریکا را بر روی محصولات فولادی و آلومینیومی اعمال کرد و از آن زمان روابط بین آمریکا و اتحادیه اروپا شکراب شد. این وضعیت به ویژه برای آلمان مشکل ساز است زیرا صادراتش بیش از سایر کشورهای اتحادیه اروپا است و بنابراین بیشتر به تجارت جهانی و بازار عظیم ایالات متحده وابسته است.



پیروزی ترامپ سیگنال روشنی را ارسال می کند: پوپولیست ها می توانند بارها در انتخابات پیروز شوند. حتی در قدیمی ترین دموکراسی های جهان نیز می توانید همه قوانین را زیر پا بگذارید و صدمه قابل توجهی نبینید. سیگنالی که از آمریکا می آید می تواند به پوپولیست های سراسر جهان رونق ببخشد.

همچنین در اروپا که پوپولیست ها نیز برای مدتی طولانی موفقیت سیاسی را جشن می گرفتند. حزب راست محافظه کار «آزادی اتریش» (FPÖ) در دهه ۱۹۹۰ بیشتر شناخته شده بود ، در ایتالیا «سیلویو برلوسکونی» به عنوان یک پوپولیست مدرن بسیار شناخته شده بود. در فرانسه یک تهدید منظم وجود دارد که مارین لوپن می تواند رئیس جمهور شود.

به ویژه پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات می تواند عوام فریب ها را در اروپا تقویت کند و نشان دهد که در انتخابات می توان با مواضع محافظه کارانه بسیار راست نیز پیروز شد. همانطور که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان مدتهاست ثابت می کند. در اینجا نیز سیاست آلمان امیدوار است که اوضاع به چنین شکلی پیش نرود. «آنالنا باربوک» رهبر حزب سبزها می گوید: این وظیفه سیاست خارجی آلمان و اروپا است که روشن کند یک صدا صحبت می کند. در غیر این صورت خطر دوپاره شدن وجود دارد.

همچنین «نوربرت والتر بوریانس» رهبر حزب سوسیال دموکرات (SPD) می گوید: «اکنون اروپا برای نتیجه گیری و تأمل در قدرت خود به چالش کشیده شده است، با این حال ما همیشه مایل به همکاری با شریک بزرگ در آن سوی اقیانوس اطلس هستیم.»

 

 
 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان