//
کدخبر: ۲۸۵۱۰۱ //

دلهره ناآرامی و درگیری پس از اعلام نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

درآستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک رسانه آلمانی با تهیه گزارشی از سنگربندی انتخاباتی در یک شهر این کشور نوشت وضعیت این شهر نشانگر اوضاع کلی جامعه ایالات متحده آمریکا است.

دلهره ناآرامی و درگیری پس از اعلام نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

تنها پنج روز مانده به انتخابات روز ۱۳ آبان در آمریکا بیشتر نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن نامزد دموکرات از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان است. اختلاف میان نتایج نظرسنجی ها به حدی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران شانس ترامپ برای پیروزی در این دوره از انتخابات را انداک می دانند.

در چنین شرایطی ساکنان شهری کوچک در آمریکا از هم اکنون برای واکنش نشان دادن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آماده شده اند و حتی بسیاری از آنها با مسلح کردن خود به انواع سلاح ها آماده درگیری با طرفداران رقیب نامزد مورد حمایت خود هستند.

به گزارش فرتاک نیوز، نشریه بیلد آلمان در گزارشی که از شهر «نوادا سیتی» ایالت کالیفرنیا تهیه کرده آورده است: شهری با ساختمانهای آجری مرتب و کافه های کوچک واقع در کوه های جنگلی که رودخانه ای از آن عبور می کند، پیشتر محلی برای جویندگان طلا بوده، حدود سه ساعت با خودرو از سانفرانسیسکو فاصله دارد. بسیاری از آمریکایی ها آن را «ایالات متحده کوچک» می نامند.

 

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این شهر به یک جنگ چریکی روزانه تبدیل شده است؛ جبهه بین طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ۷۴ ساله آمریکا و لیبرال های جوانتر که از جو بایدن ۷۷ ساله دموکرات حمایت می کنند. اما این شکاف بزرگ مانند آنچه در این شهر وجود دارد، در سراسر آمریکا دیده می شود.

اخیرا در نوادا سیتی هنگامی که یک راهپیمایی اعتراضی با شعار 'زندگی سیاهان مهم است' در 'خیابان اصلی' برگزار شد، طرفداران ترامپ با میله های پرچم تظاهرات کنندگان را کتک زدند و دهها نفر زخمی شدند، برخی از مهاجمان نیز دستگیر شدند.

جنگ چریکی انتخاباتی نیز به همین شدت است: رانندگان با برچسب نامزدهای خود در خیابان درگیر می شوند ، تابلوهای بایدن یا ترامپ در مقابل اماکن عمومی و پارک ها پاره می شوند و طرفداران آنها به یکدیگر ناسزا می گویند. آنها با هم گلاویز می شوند و توهین می کنند.

بارها ستون هایی از خودروهای سواری، وانت ها و ماشین های دیگر با پرچم های بزرگ ترامپ در حین خودنمایی در خیابان اصلی، توسط گروه های طرفدار بایدن متوقف شده و کار به نزاع کشیده است. به نظر می رسد که سختگیرترین طرفداران ترامپ و بایدن در آمریکا در اینجا زندگی می کنند. هر دو طرف خود را قربانی می دانند و هر روز بیشتر اعتقاد دارند که جنگ داخلی می تواند در شهر ۳۰۰۰ نفری آنها آغاز شود.

«ناتان استیون» کهنه سرباز ۴۲ ساله ارتش ، به بیلد می گوید: من از اینکه نژادپرست نامیده شوم خسته شده ام، فقط به این دلیل که کلاه ترامپ روی سرم است. بسیاری از طرفداران رئیس جمهور ، تجزیه طلبان و اعضای شبه نظامیان در محلی که پاتوق او هم هست یعنی رستوران موسوم به «ماین شافت» همدیگر را ملاقات می کنند.

ناتان که یک فلزکار است می گوید: «نوع نگاه مردم به شما، رویه تان را تغییر می دهد.» او از اینکه مدام مورد حمله قرار گرفته خسته شده است فقط به این دلیل که از رئیس جمهور حمایت می کند و نمی خواهد مهاجر غیرقانونی در کشور وجود داشته باشد. این مرد از جنگ داخلی می ترسد: وقتی رانندگی می کنم ، با خود اسلحه می برم ، در کشور خودم می ترسم!' او خبرنگار بیلد را با خود به خانه می برد و زرادخانه سلاح هایش را نشان می دهد و می گوید که اینها را برای مقابله با معترضین آماده کرده است. او همچنین فکر می کند که سیاه پوستان را باید 'آمریکایی-آفریقایی' نامید چرا که 'آمریکا باید اول باشد!'

 

اختلاف در بین شهروندان آمریکایی در خیابان های این شهر به وضوح دیده می شود: یک فرد مست بدون داشتن ماسک با پیرمردی که با ماسکی بر صورت وارد مغازه می شود ، مقابله می کند و می گوید: 'ماسک برای چیست؟'
«شارون دلگادو» کشیش بازنشسته متدیست که سازمان دهنده تجمعات ضد نژادپرستی بود ، می گوید ناسیونالیست های سفید از زمان انتخاب ترامپ در حال افزایش هستند. «حالا آنها علناً نفرت خود را نشان می دهند!» او که در کنار یک زمین ورزشی که ده ها نفر در آن تای چی تمرین می کنند ایستاده می افزاید: آنها پشتوانه خود را در کاخ سفید دارند.

دیدن وضعیت این شهر کوچک او را ناراحت می کند: «امروز تهدیدهای مرگبار بیشتری علیه فعالان لیبرال در اینترنت وجود دارد، نمی دانم که چگونه این کشور می تواند دوباره متحد شود.»

«جرمی گرت» مردی با اندامی ورزشکاری نیز تا دندان مسلح است. این طرفدار ترامپ در چند کیلومتری شهر خانه ای در جنگل کوهستانی دارد و یک پرچم ترامپ در مسیر خانه وی آویزان است.

پدر سه فرزند یکی از طرفداران پرشور ترامپ است و او را نجات دهنده توطئه نخبگان جهانی علیه مردم می داند: «همه گیری ویروس کرونا به طور عمدی 'برای بردگی بشریت' آغاز شد. رسانه ها همه چیز را بزرگ جلوه می دهند اما در حقیقت فقط چند هزار قربانی می میرند. ویروس شناسانی مانند «آنتونی فائوچی» نیز پشت این فریب هستند» و چرا؟ وی متقاعد شده است که این کار 'برای کنترل جمعیت' است. اما اکنون 'جنبش مقاومت در سراسر جهان' آغاز شده است و 'مردم بیدارند!'.

او همچنین برای جنگ داخلی آینده اسلحه احتکار می کند: 'اگر آنها بیایند ، من به اندازه کافی قدرت آتش دارم تا از خودم و خانواده ام دفاع کنم!'

وضعیت شهر «جودی مریک» مدیر یک فروشگاه اسموتی های گیاهی مدتی را عصبانی می کند. وی می گوید  رژه خودروها در خیابان تحریک‌کننده خشم است: «اگر به ترامپ رأی دهید ، به نفرت رأی می دهید!» مریک می گوید: 'من این کشور را دوست دارم.' وی متعجب است که چگونه بسیاری از طرفداران ترامپ در خیابان جولان می دهند در حالی که کمتر اثری از طرفداران بایدن دیده می شود. وی ابراز امیدواری می کند که «بقیه به بایدن رأی دهند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان