//
کدخبر: ۲۴۷۸۰۴ //

یدیعوت آحرونوت: اسرائیلی‌ها برای برای پایان دادن به دوران نتانیاهو به تکاپو افتاده‌اند

همزمان با سومین انتخابات پیاپی کنست(پارلمان)یک رسانه عبری از تکاپوی جامعه صهیونیستی برای پایان دادن به دوره طولانی نخست وزیری مملو از فساد نتانیاهو خبر داده است.

یدیعوت آحرونوت: اسرائیلی‌ها برای برای پایان دادن به دوران نتانیاهو به تکاپو افتاده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

این تحلیل یک روزنامه نگار عرب یا مخالف رژیم صهیونیستی نیست، بلکه تحلیل روزنامه عبری یدیعوت آحرونوت در راستای تشریح شرایط جامعه صهیونیستی در جریان سومین انتخابات این رژیم است.

به اعتقاد این روزنامه عبری زبان حتی اگر نخواهیم جای دوری برویم یک ساعت گشت و گذار در یکی از خیابان های جنوب تل آویو کافی است تا بدانیم باید به بیبی (بنیامین نتانیاهو) آری بگوییم یا آنکه به بگوییم " نه بیبی".

شاید این نوع نگاه هم باعث شد تا بنیامین نتانیاهو در صفحه خود در توئیتر کلیپی از بنی گانتس رقیب خود منتشر کند که در آن از صهیونیست‌ها خواسته است به حزب کاحول-لاوان(آبی سفید) رای ندهند .

اما این اقدام نتانیاهو با انتشار سخنان کامل و گسترده بنی گانتس همراه شد تا این اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنار تبدیل شدن به یک رسوایی به تبلیغی برای گانتس هم تبدیل شود.

رسانه های صهیونیستی ادعا می کنند این انتخابات با میانگین مشارکت 47 درصدی برگزار شده است، اما آنچه توجه رسانه ها را به خود معطوف کرده میزان آرایی است که نتانیاهو می‌تواند در سومین دور از انتخابات پیاپی در کمتر از یک سال گذشته، کسب کند .

همین مسئله سبب شده است تا موافقان و مخالفان نتانیاهو، آن را برای وی بسیار حیاتی و سرنوشت ساز توصیف کنند.

گفته می شود امروز نتانیاهو به دنبال حدود 300 هزار رای راستگرایان افراطی است تا همچنان از مصونیت قضایی در مقابل پرونده های فسادش در امان بماند.

این در حالی است که برخی از نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که او به این مهم دست نیافته و 15 مارس جاری تصاویر او از داخل دادگاه  به جهان مخابره خواهد شد.

اینکه آیا لیکود یا آبی سفید یا هر طرف سومی بتواند 61 کرسی از 120 کرسی  کنست رژیم صهیونیستی را کسب کند امر خوشبینانه‌ای به شمار نمی‌رود، گرچه برای نتانیاهو یک طرف آن بسیار کابوس بار خواهد بود.

آحرونوت در تحلیل خود از انتخابات آورده است :  انتخابات فرصتی برای محاسبه است وقتی ما به رهبران (رژیم صهیونیستی) اجازه دادیم آبروی همدیگر را ببرند و در مقابل آن واکنشی نداشتیم  باعث شدیم تا فرصت های زیادی از دست برود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان