//
کدخبر: ۱۶۴۳۷۸ //

معاون پارلمانی رئیس جمهور: «وحدت» مهم‌ترین مؤلفه قدرت ملی ایرانیان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: هوشیاری و اتحاد در برابر توطئه‌های دشمنان در عرصه جنگ رسانه‌ای و اقتصادی باید مدنظر همه ایرانیان باشد و از وحدت به عنوان مؤلفه قدرت ملی ایرانیان نگریسته شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
«وحدت» مهم‌ترین مؤلفه قدرت ملی ایرانیان است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسینعلی امیری عصر امروز در نشست با جمعی از نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کردستان در سنندج اظهار کرد: وعده‌هایی که دولت در ایّام انتخابات به مردم شریف کردستان داده است در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: ما الان به این مبحث ببینیم که در چه وضعیتی هستیم و بر چه اساسی مردم به دکتر روحانی رأی دادند.

أمیری اظهار کرد: یکی از شاخصه‌ها و مبانی دموکراسی مبحث تفکیک قواست و این مهم با درایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری این مهم تبیین شده است.

وی افزود: قانون اساسی میثاق ملی است که با نثار خون بهترین فرزندان این سرزمین محقق شده است و اداره کشور بر اساس آرای مردمی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: انتخابات از برکات نظام اسلامی است که به مردم اجازه می‌دهد در سرنوشت سیاسی خویش دخالت کنند.

امیری افزود: مردم در سال ٩٢ به عقلانیت و تدبیر و جلوگیری از ایران هراسی و جلوگیری از قطع قطعنامه‌های روزانه علیه جمهوری اسلامی  رأی دادند.

وی افزود: ما در دولت گذشته تحت فصل هفت منشور سازمان ملل بودیم که هر زمان اگر شورای امنیت تصمیم می‌گرفت به آن کشور جنگ تحمیل می‌شد.

امیری خاطرنشان کرد: برجام درست است که با بدعهدی‌های آمریکایی‌ها مواجه شد ما از همان اول به آمریکایی‌ها اعتماد نداشتیم و مقام معظم رهبری نیز همواره بر این امر تاکید داشتند.

وی افزود: اعتباری که هیات حاکمه آمریکا دارند در سطح دنیا در پایین‌ترین سطح است و امروز در دنیا دیگر حنا ایران‌هراسی رنگی ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز دنیا با ماست و آمریکا و رژیم صهیونیستی و چند کشور مرتجع منطقه تنها مانده اند.

امیری افزود: برجام کماکان آثار حقوقی خود را دارد و دیگر کشورمان تحت فصل هفت منشور نیستیم.

وی اظهار کرد: هیات حاکمه آمریکا یک نبرد همه جانبه را با ایران شروع کرده است و ما اکنون در نبرد تمام عیار اقتصادی رسانه‌ای با آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

امیری افزود: یکی برکات انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است و حفظ استقلال سیاسی نیازمند هزینه است و این هجمه‌ها و تحریم‌ها هزینه‌ای در قبال حفظ استقلال سیاسی کشورمان است.

وی خاطرنشان کرد: برجام ثابت کرد که آمریکایی‌ها به هیچ توافقی پایبند نیستند و متاسفانه اکنون جلوی فعالیت شرکت‌های مختلف را برای ورود به کشورمان را می‌گیرند.

أمیری افزود: ما باید باور کنیم که در یک نبرد تمام عیار رسانه‌ای و اقتصادی هستیم لذا در این راستا هوشیاری، وحدت، انسجام و همدلی می‌تواند تمامی توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی اعلام کرد: دولت برای شرایط مختلف سناریوهای مختلفی را تدوین کرده است و جلسات متعددی در هفته برای کاهش تبعات تحریم‌های ظالمانه و ارتقای سطح معیشت مردم توسط هیات دولت برگزار می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: وحدت و انسجام مهمترین مؤلفه قدرت ملی ایرانیان است و این مهم در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ما را از بحران ها نجات داده است.

امیری افزود: باید همه اقوام و مذاهب ایرانی در کنار هم قرار گرفته و از اختلافات پرهیز نماییم و به رشد و نمو نهال انقلاب و پیشرفت نسل‌های آینده جامعه همت گماریم.

وی خاطرنشان کرد: مبحث توسعه سرمایه اجتماعی بسیار مهم است و بنده در قبال مردم کردستان احساس دین می‌کنم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد:  شایسته‌سالاری فارغ از قوم و مذهب و نژاد بوده و اگر گاهی أوقات در برخی انتصابات اعتراض‌هایی صورت می‌گیرد حتی مورد تایید رئیس جمهور نیست.

امیری افزود: دغدغه‌های مرتبط با منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان، مباحث پیرامون آموزش عالی را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت از عقب افتادگی‌های تاریخی کردستان بی‌اطلاع نیست و در هیات دولت بارها دکتر روحانی بر کاهش این عقب‌افتادگی‌ها تاکید شده است.

امیری اعلام کرد: با وجود اینکه بودجه سال ٩٨ یک بودجه انقباضی است اما بودجه کردستان در سال ٩٨ با رشد مواجه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۴۳۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان