//
کدخبر: ۲۲۸۱۷۴ //

تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی در رژیم صهیونیستی؛ پیشتازی ائتلاف ژنرال‌ها بر حزب نتانیاهو

تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در خصوص انتخابات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب ژنرال‌ها بر حزب نتانیاهو پیشی خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی در رژیم صهیونیستی؛ پیشتازی ائتلاف ژنرال‌ها بر حزب نتانیاهو
به گزارش فرتاک نیوز،

این نظرسنجی از پیشتازی حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس بر حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو با ادامه پیچیدگی در تلاش‌های تشکیل دولت حکایت می‌کند.

این نظرسنجی که روزنامه عبری معاریو انجام داده است، دوازده روز پیش از پایان مهلتی صورت گرفته است که روبین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی به کنست(پارلمان) داده است تا یکی از اعضای خود را که حداقل رای اعتماد 61 عضو از 120 عضو خود را کسب کند، برای تشکیل دولت انتخاب کند. در صورتی که این مهلت بدون موفقیت در انتخاب شخصی برای تشکیل دولت جدید به پایان برسد، رژیم اسرائیل بار دیگر به سمت برگزاری انتخابات کنست حرکت خواهد کرد تا پس از انتخابات آوریل و سپتامبر، شاهد برگزاری سومین انتخابات کنست باشد.

این نظرسنجی نشان داد در صورت برگزاری انتخابات کنست، حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس به 35 کرسی دست خواهد یافت و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو تنها 33 کرسی کسب خواهد کرد.

این نظرسنجی در عین حال به این نکته اشاره کرده است که در صورتی که جدعون ساعر وزیر سابق کابینه اسرائیل، ریاست حزب لیکود را به جای نتانیاهو برعهده بگیرد، این حزب به 31 کرسی دست خواهد یافت، ولی ساعر می‌تواند سهم فراکسیون راستگرایان را به 56 کرسی افزایش دهد، در حالی که اگر نتانیاهو همچنان ریاست لیکود را در اختیار داشته باشد، این فراکسیون به 54 کرسی دست خواهد یافت.

ولی ساعر اعلام کرده است که تصمیم گرفته است در انتخابات مقدماتی حزب که حدود شش هفته آینده برگزار خواهد شد، برای ریاست حزب لیکود رقابت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که فهرست مشترک با کسب 13 کرسی در مکان سوم، حزب راستگرای شاس با هشت کرسی، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق)، هشت کرسی، حزب یهودوت هتوراه با هفت کرسی، حزب راستگرای جدید با 6 کرسی، حزب کار-جشر، پنج کرسی و حزب اردوگاه دموکراتیک میانه هم پنج کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

اعتراف ژنرال آیزنکات به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برنامه ریزی طولانی مدت

ژنرال گادی آیزنکات رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که اسرائیل از نداشتن برنامه ریزی سیاسی طولانی مدت و بلندپروازی استراتژیک رنج می برد.

وی افزود حقیقت این است که ما هیچ نظریه سیاسی امنیتی رسمی نداریم و این عیب و نقص و فرار از مسئولیت است.

بر اساس گزارش روزنامه یسرائیل هیوم، آیزنکات افزود مسئله به وضع نظریه سیاسی امنیتی رسمی مربوط است تا رهبران موسسه امنیتی از آن بهره ببرند. اما در خصوص اظهارنظر رسانه ای و عناوین درباره فروپاشی بازدارندگی باید بگویم که بازدارندگی طی سالها ایجاد می شود و در یک روز فرو نمی پاشد.

آیزنکات در جریان کنفرانسی که به موضوع ارتش و جامعه صهیونیستی پرداخت، مدعی شد که اعتقادی به اینکه تهدیدی موجودیتی علیه اسرائیل وجود دارد، ندارد و عنصر مهمتر امنیت و انسجام جامعه اسرائیل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان