//
کدخبر: ۲۷۱۴۸۱ //

جهانگیری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود/ واعظی همه‌کاره روحانی است

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد.

جهانگیری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود/ واعظی همه‌کاره روحانی است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی صوفی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره موقعیت اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: آقای جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 صراحتا اعلام کرده که کاندیدا خواهد شد.

صوفی با اشاره به کارنامه دولت و حضور جهانگیری به عنوان معاون اول روحانی، تصریح کرد: او به هر حال معاون اول رئیس جمهور محسوب می شود و باید هزینه نارضایتی جامعه از دولت را بپردازد. حالا اینکه او چه برنامه ای دارد تا اعتماد جامعه را به خود برگرداند، نمی دانم.

وی ادامه داد: البته آقای جهانگیری می تواند بگوید «به من برای کار در دولت دوم آقای روحانی میدان ندادند» یا هزار و یک دلیل و بهانه دیگر بترشد اما نکته مهم آن است که چقدر این صحبت ها می تواند نگاه افکارعمومی را تغییر دهد. در مجموع معتقدم کسی که عضو دولت آقای روحانی باشد و امیدوار باشد که در انتخابات ریاست جمهوری رأی و اقبال مردم را به خود جلب کند تقریبا نشدنی است.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه آقای جهانگیری بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دولت کم رنگ شد، گفت: هر چه نقش آقای واعظی در هماهنگی درون دولت پررنگ تر شد، بیشتر نقش آقای جهانگیری به حاشیه رفت. حالا شاید گاهی در مواقعی به طور مقطعی و موردی آقای جهانگیری کنار رئیس جمهور حضور پیدا می کند یا آقای روحانی به او مأموریتی می دهد.

صوفی افزود: به نظر می رسد دیگر آقای روحانی، آقای جهانگیری را به عنوان معاون اول خودش طرف مشورت و مرجع رسیدگی به امور نمی داند چون این نقش را آقای واعظی ایفا می کند. در مجموع الان همه کاره و دست راست آقای روحانی در دولت آقای واعظی شناخته می‌شود و نام او در همه عزل و نصب ها و تصمیم گیری ها به چشم می خورد.

وی ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه می خواهد نقش خودش را در دولت بیشتر کند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 دست پر داشته باشد که بتواند یا به صورت مستقیم یا در قالب ائتلاف با یک جریان دیگر به این عرصه وارد شود. حتی در یکی از روزنامه ها خواندم که آقای واعظی برای انتخابات ریاست جمهوری قصد کاندیداتوری دارد.

منبع: نامه نیوز

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان