//
کدخبر: ۲۸۵۱۵۷ //

واکنش حماس به خوش‌خدمتی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به تازه‌ترین اقدام جنایتکارانه آمریکا علیه ملت فلسطین و در راستی خوش خدمتی به رژیم اشغالگر قدس واکنش نشان داد.

واکنش حماس به خوش‌خدمتی جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی

به نقل از العهد، حازم قاسم سخنگوی حماس اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا را بیانگر اصرار واشنگتن بر اجرای تمام گامهای مربوط به توطئه معامله قرن دانست که عادی سازی روابط از سوی برخی کشورهای عربی با  اشغالگران آنها را تشویق به این کار کرده است.

وی افزود رفتار آمریکا و تشدید حمایت از اشغالگران به زیان حقوق ثابت ملت فلسطین بر تحقیر بیش از حد نظامهای رسمی عربی از سوی آمریکا دلالت می ‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جدیدترین خودش‌خدمتی خود به رژیم صهیونیستی و در راستای حمایت از ادعای حاکمیت این رژیم بر قدس شریف اعلام کرد که اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس می‌توانند محل تولدشان را در مدارک هویتی خود «اسرائیل» درج کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که دولت‌های قبلی آمریکا به اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس صرفاً اجازه می‌دادند که شهر بیت المقدس را به‌عنوان محل تولد در مدارک هویتی خود درج کنند و قرار بود که این رویه تا زمانی که وضعیت حاکمیت بر بیت‌المقدس در مذاکرات مستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطین به‌عنوان بخشی از «راهکار دو کشوری» مشخص شود، ادامه یابد.

اما دولت ترامپ که در سال 2018 سفارت آمریکا در تل‌آویو را به قدس اشغالی منتقل کرد، اکنون در در راستای تقویت ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی مجوز درج نام «اسرائیل» در مدارک هویتی اتباع آمریکایی متولد این شهر مقدس را نیز صادر کرده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۱۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان