//
کدخبر: ۲۶۴۹۴۴ //

حماس: فتنه انگیزی فرقه‌ای در لبنان به نفع اسرائیل و آمریکاست

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن هشدار نسبت به فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای در لبنان، اعلام کرد که تمامی این اقدامات به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می‌شوند.

حماس: فتنه انگیزی فرقه‌ای در لبنان به نفع اسرائیل و آمریکاست
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه المیادین، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد: ما به خوبی می‌دانیم چه کسانی پشت فتنه‌انگیزی‌های فرقه‌ای هستند و تلاش دارند آن را در لبنان شعله‌ور کنند، تمامی فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی به نفع اسرائیل است و تل‌آویو این فتنه‌ها را از طریق هم‌پیمانان خود تحریک کرده و گسترش می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: عائشه، همسر پیامبر اکرم (ص) نیاز به کسی ندارد که از وی دفاع کند، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، فتوای دینی صادر کرده بودند که طبق آن توهین به همسران پیامبر اکرم (ص) و یاران ایشان حرام است، بنابراین در ایران هیچ شخصیت دینی نمی‌توان یافت که به صحابه و یاران پیامبر (ص) دشنام دهد و ناسزا بگوید.

العاروری گفت: کل مکتب ولایت فقیه و هر عالم و اندیشمند شیعی با این اقدام مخالف است و آن را محکوم می‌کند و این عملکردی نیست که برادران شیعی آن را تایید و بر آن تکیه کنند.

وی تاکید کرد: تامین امنیت و صلح امت، تضمین آینده ملت‌ها، فلسطین و قدس است و شعله‌ور شدن فتنه آینده امت را خراب و اشغالگری رژیم صهیونیستی را تثبیت و تحکیم می‌کند. نباید این امت با فتنه‌هایی که افراد جاهل و اجیر شده آنها را شعله ور کرده‌اند، همراه و هماهنگ شوند.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین اظهار کرد، فتنه میان شیعه و سنی در لبنان به ضرر مسیحیان و دروز و تمامی طیف‌های جامعه لبنان است و مطمئن هستیم که علماء و رهبران آگاه لبنان، اجازه این فتنه‌های فرقه‌ای که به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا و هیمنه آن در منطقه است را نمی‌دهند.

از سوی دیگر، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در واکنش به رخدادهای اخیر در این کشور، بر اهمیت حفظ صلح داخلی تاکید کرد و گفت: هرگونه ضربه‌ای که به ثبات لبنان وارد شود تمامی لبنانی‌ها بهای آن را خواهند پرداخت نه یک گروه یا منطقه‌ای خاص.

‌دیاب در ادامه افزود، حمایت از صلح داخلی، مسؤولیتی برعهده تمامی گروه‌های سیاسی است نه فقط مسؤولیت دولت و بنابراین هر شخصی در هر جایگاه و منزلتی که باشد، نمی‌تواند از این مسؤولیت شانه خالی کند.

نخست وزیر لبنان تصریح کرد، هر آنچه روز شنبه رخ داد، به منزله زنگ هشداری است چراکه تداوم اینگونه عملکردها و مواضع سیاسی منجر به ریختن سقف بر سر تمامی لبنانی‌ها خواهد شد.

دیاب همچنین گفت: شرایطی که لبنان با آن مواجه است، نیاز به این دارد که همگان بالاترین درجه وابستگی و مسؤولیت ملی را داشته باشند چرا که فتنه‌انگیزی به مثابه خیانت ملی است که وطن و مردم باید با آن مقابله و تمامی طرح‌های فتنه را خنثی و نابود کنند.

وی همچنین عنوان کرد: برای مهار بحران‌های اجتماعی و معیشتی و کاهش بار شهروندان لبنانی، همبستگی و دوشادوشی ملی لازم است و نباید از مشغله‌های فکری و دغدغه‌های مردم برای دستاوردهای سیاسی، سوء استفاده کرد.

بیروت اخیرا شاهد حوادث امنیتی خطرناک و درگیری میان حامیان احزاب سیاسی بود.

گفته می‌شود اخیرا درگیری‌های مسلحانه‌ای بین گروه‌های طرفدار جنبش امل و جریان المستقبل وابسته به سعد حریری در بیروت رخ داد، این در پی تظاهرات گسترده مردم علیه وضعیت معیشتی و رویکرد دولت بود.

اعتراضات در بیروت تبدیل به اغتشاش و تنش شد به طوری که ۷۱ مصدوم برجای گذاشت. شاهدان عینی گفتند، برخی مناطق غرب بیروت چند ساعت بعد از تظاهرات در اطراف مقر پارلمان در مرکز پایتخت شاهد تظاهرات‌های اعتراضی بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۹۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان