//
کدخبر: ۲۴۵۹۰۵ //

نتانیاهو هدف حمله یکشنبه شب به دمشق را فاش کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هدف از حمله یکشنبه شب جنگنده‌های این رژیم به مواضعی در حومه دمشق را ترور یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین عنوان کرد.

نتانیاهو هدف حمله یکشنبه شب به دمشق را فاش کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با "رادیو قدس" درباره حمله یکشنبه شب جنگنده‌های اسرائیل به مواضعی در حومه دمشق، اذعان کرد که هدف از این حمله ترور یکی از رهبران برجسته جهاد اسلامی بود اما وی جان سالم به در برد.

وی مدعی شد: رهبران جهاد اسلامی می‌دانند که ما توانایی نابود کردن کامل آنها را داریم و اگر به ما حمله کنند می‌توانیم آنها را از بین ببریم.

نتانیاهو در ادامه وقوع درگیری نظامی فوری با غزه را بعید دانست و گفت: جنگ با غزه هزینه هنگفتی را برای ما به بار خواهد آورد و من امنیت اسرائیل را فدای ملاحظات سیاسی نخواهم کرد.

وی افزود: اگر چاره‌ای جز جنگ نباشد، پس جنگ آخرین گزینه اسرائیل خواهد بود.

نتانیاهو ضمن تهدید حماس و جهاد اسلامی به یک "غافلگیری دشوار"، عنوان کرد که ارتش رژیم اشغالگر برای هر سناریویی ازجمله عملیات نظامی بزرگ آماده است. اگر اسرائیل وارد یک عملیات نظامی گسترده علیه غزه شود، این عملیات از جنگ‌های گذشته بزرگتر خواهد بود.

نخست‌وزیر اسرائیل ادامه داد: ما برای جلوگیری از حملات آنها (گروه‌های مقاومت فلسطین) یا باید حملات بی‌شماری را علیه‌ آنها انجام دهیم یا باید عملیات گسترده‌ای را در پیش بگیریم، من عجله‌ای برای جنگ ندارم، اما گاهی گزینه دیگری باقی نخواهد ماند و زمانی که این اقدام را انجام دهم اطمینان دارم که تمامی احتمالات دیگر را بررسی کرده‌ام.

وی همچنین عنوان کرد که دهه اخیر از نظر امنیتی برای اسرائیل بهترین دوره بوده است و او سیاست امنیتی موفقی را در پیش گرفته است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب مدعی شد که جنگنده‌های این رژیم اهداف متعلق به جنبش جهاد اسلامی فلسطین در جنوب دمشق را هدف قرار داده است.

وی همچنین ادعا کرد: مواضعی که در این حمله هدف قرار گرفتند پناهگاه مهمی برای جهاد اسلامی به شمار می‌روند. جهاد اسلامی در این اماکن فرایند توسعه وسایل جنگی را بررسی می‌کند و ده‌ها کیلوگرم مواد از نوع AP در این مکان تولید شده که به عنوان سوخت موشک استفاده می‌شود.

در همین حال، جنبش جهاد اسلامی به شهادت رسیدن یکی از فرماندهان خود در حملات جنگنده‌های اسرائیل به حومه دمشق را تکذیب کرد.

یک منبع در جنبش جهاد اسلامی در این باره گفت: آنچه در رسانه‌های اسرائیلی درباره ترور اکرم العجوری، معاون زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات اسرائیل به دمشق منتشر شده است، صحت ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان