//
کدخبر: ۲۷۷۷۵۵ //

هنیه: گزینه ما مقاومت فراگیر است

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب با ایراد سخنانی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان، گفت: گزینه ما مقاومت فراگیر است.

هنیه: گزینه ما مقاومت فراگیر است

اسماعیل هنیه افزود: غزه توانست در دل محاصره نظریه بازدارندگی در برابر دشمن را اتخاذ کند. ما امروز گرد هم آمدیم تا اینکه بگوییم ملت فلسطین در داخل و خارج متحد باقی خواهد ماند.

وی افزود: لبنان بینی دشمن را شکست و همچنان مقاومت در امتداد مقاومت ملت ما در داخل فلسطین اشغالی است. اردوگاه‌های ما در لبنان دژ پایداری و کلید بازگشت و عامل ثبات و وحدت است. 

هنیه اضافه کرد: مقاومت ما که توانسته است پیش از این با همه راه‌ها، اسرای فلسطینی را آزاد کند، امروز هم قول می‌دهد که شما را از بند رژیم صهیونیستی آزاد کند.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ما از یک مرحله بی سابقه خطرناک در حال گذار هستیم که دارای ماهیت تهدید راهبردی برای آرمان‌های فلسطینی و همچنین برای منطقه است.

این مقام ارشد حماس افزود: "معامله قرن" و نقشه های حاصل از آن به دنبال دستیابی به اهدافی خطرناک است که هدف نخست آن ضربه زدن به ارکان مسأله فلسطین است.

وی گفت: طرح ‌های آمریکا از "معامله قرن" تا اشغال کرانه باختری و سازش با رژیم صهیونیستی همگی به فراموشی سپردن تاریخ و جغرافیاست.

هنیه در ادامه گفت: وارد گفت وگوهای جدی شدیم و مسأله فلسطین را از رکود و بن بست قبلی به بررسی پیش بینی یک تهدید راهبردی برای آن منتقل کردیم.

رییس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، هیچ کسی، هر کس که می‌خواهد باشد، نمی‌تواند حقوق ثابت ما را زیر پا بگذارد و معادلاتی را بسازد، بلکه این ما هستیم که معادله را می‌سازیم. گزینه ما مقاومت فراگیر است و غزه توانست در دل محاصره نظریه بازدارندگی در برابر دشمن را اتخاذ کند.

او اظهار داشت: نخستین گام ما اتخاذ مواضع یکپارچه فلسطینی‌هاست چرا که وحدت ملی، راه حل اساسی در برابر نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است. گام دوم مقاومت با همه اشکال مردمی، سیاسی، قانونی و غیره و در راس آن مقاومت نظامی است و گام سوم را ایجاد ائتلافی قوی در منطقه مبتنی بر راهبرد مقاومت و حمایت از مسئله فلسطین می دانیم.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ما هر نقشه ای که غزه را از محیط فلسطینی خود جدا کند نه با ترغیب و نه با ارعاب نمی پذیریم.

رهبران جناح‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به مسئولیت "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر این جنبش، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معاون دبیرکل جبهه مردمی و معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک فلسطین روز گذشته (چهارشنبه) برای شرکت در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان وارد بیروت شدند.

بر اساس اعلام منابع فلسطینی شرکت کننده، این نشست با سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای روسا و نمایندگان جناح ها و گروه‌های فلسطینی آغاز و سپس پشت درهای بسته ادامه خواهد یافت.  

منابع فلسطینی شرکت کننده گفتند که آشتی بین فتح و حماس، پیشنهاد تشکیل کمیته رهبری متشکل از همه جناح‌ها برای اتخاذ موضعی واحد برای مقابله با "معامله قرن" و بحث در مورد فعال‌سازی سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله مهمترین برنامه‌های این نشست خواهد بود. 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۷۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان