//
کدخبر: ۲۷۹۸۲۲ //

سرکوب شدید معترضان در پورتلند آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰

با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، به دستور ترامپ سرکوب اعتراضات به نژادپرستی در شهر پورتلند به شدت افزایش یافته به طوری که در روز یکشنبه ۱۱ نفر بازداشت شدند.

سرکوب شدید معترضان در پورتلند آمریکا با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰

به گفته مقامات محلی پس از هجوم معترضان به ساختمان فدرال نیروهای پلیس پورتلند وارد عمل شده و ۱۱ تن از معترضان را بازداشت کردند.

دفتر پلیس پورتلند در همین رابطه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که علت بازداشت شماری از معترضان هجوم آنان به ساختمان مهاجرت و اجرای گمرک و ساختمان امنیت داخلی شهر بوده است.

 

به ادعای پلیس پورتلند، نیروهای فدرال پیش از بازداشت معترضان به آنان در مورد تجمع هشدار داده و اعلام کرده بودند که هر گونه تجمع غیرقانونی است.

پلیس پورتلند افزود که افراد بازداشت شده با اتهام اقدام و فعالیت‌های کیفری از جمله پرتاب سنگ و اشیاء به داخل ساختمان فدرال رو به رو هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه گذشته افشا کرد، به دنبال افزایش درگیری میان معترضان با نیروهای فدرال با نزدیک شدن به زمان انتخابات، وزارت دادگستری دولت ترامپ قصد دارد تا مقامات پورتلند را به دلیل انجام نشدن سرکوب شدید معترضان مورد اتهام قرار دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، طرح اتهام علیه مقامات پورتلند در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ سرکوب اعتراضات به نژادپرستانه در سراسر آمریکا را در اولویت خود قرار داده است.

 

به دنبال قتل بی رحمانه فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس موجی از اعتراضات مردمی به بی عدالتی در کشور و مخالفت با رفتارهای خشونت آمیز در سراسر آمریکا به راه افتاده و با گذشت بیش از سه ماه از این حادثه همچنان برخی از شهرهای از جمله پورتلند شاهد اعتراضات ضد نژادپرستانه است.

به گزارش فرتاک نیوز؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با معترضان بیش از صد مامور فدرال را برای سرکوب اعتراضات به پورتلند فرستاد و این اقدام وی به اعتراضات دامن زده است.

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۸۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان