//
کدخبر: ۲۵۶۶۱۱ //

اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح آغاز شود، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است

نماینده اتحاده اروپا اعلام با تاکید بر توافق سیاسی تمام طرف‌ها در افغانستان اعلام کرد که نبود دولت واحد در این کشور مایه دلسردی است و مذاکرات صلح باید آغاز شود.

اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح آغاز شود، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است
به گزارش فرتاک نیوز،

نماینده اتحادیه اروپا در کابل از همه طرف‌ها در افغانستان خواست تا برای توافق سیاسی تلاش کنند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اظهارداشت که روند مذاکرات صلح باید به زودی آغاز شود زیرا افغانستان با تداوم ناامنی و خطرات تازه بهداشی نیز روبرو است.

بیانیه تاکید کرد که نبود یک تیم واحد در دولت، سبب تضعیف نهادهای دموکراتیک می‌شود و شرکای اروپایی افغانستان را نیز دلسرد می‌کند.

به گزارش صدای آمریکا، رولاند کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز گفته است که صفحه انتخابات بسته شده است، این کشور به فصل جدید و ایجاد یک حکومت فراگیر برای پیشبرد امور صلح نیاز دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان هنوز واکنشی نشان نداده است اما سه روز پیش دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که مذاکرات دو طرف (اشرف غنی و عبدالله) جریان دارد.

اتحادیه اروپا دو هفته قبل نیز اعلام کرد که هنوز حملات نظامی و تروریستی در افغانستان ادامه دارد در حالی که مردم این کشور بیش از هر زمان دیگری به آتش‌بس نیاز دارند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز پیش از این در گفت‌وگوی جداگانه با اشرف غنی و عبدالله خواستار حل بحران سیاسی و جنجالهای انتخاباتی افغانستان شده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان