//
کدخبر: ۲۷۷۵۴۲ //

تشریح آخرین وضعیت آموزش در جهان در شرایط همه گیری کرونا

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وضعیت آموزش در جهان در شرایط همه گیری کرونا را تشریح کرد.

تشریح آخرین وضعیت آموزش در جهان در شرایط همه گیری کرونا

غلامرضا کریمی در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با بیان اینکه شاید در طول تاریخ، شیوع کرونا بی سابقه ترین و اثرگذارترین حادثه بر نظام های آموزشی دنیا بوده است گفت: ۹۱ درصد یادگیرندگان در ۱۹۰ کشور که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر می شوند، با تعطیلی مراکز آموزشی خود روبرو شدند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: چهار حالت داریم. گروه اول کشورهایی چون ایران هستند که اکنون تعطیلی بین دو سال تحصیلی را می گذرانند. گروه دوم و سوم مدارس شان از ژانویه شروع شده که برخی مدارس شان بسته و برخی با رعایت پروتکلها باز هستند. ۳۴ درصد مدارس اکنون بسته هستند و آموزش را از منازل دنبال می کنند. گروه سوم کشورهایی هستند که مدارس برخی مناطق و ایالت هایشان فعال و برخی تعطیل هستند. بیش از ۷۰ میلیون دانش آموز در گروه چهارم قرار می گیرند.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد آموزش تلفیقی در دوران پساکرونا و عدم بازگشت به دوران قبل از کرونا، ویژگی های نظام های آموزشی پساکرونا را برشمرد و گفت: تحقیقات نشان داده برخی دانش آموزان دنیا یک سوم آموزش ها را دریافت کرده و ضربه خورده اند. توجه به رفاه دانش آموزان، قدردانی از معلمان، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای، توجه به تکنولوژی های آموزشی از جمله این ویژگی ها هستند.

کریمی به چارچوب های جهانی در بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: گفت وگو و ارتباط گیری اجتماعی‌، ایمنی و سلامت، سلامت روانی و اجتماعی و هیجانی آموزگاران، آماده سازی معلمان و فرایند یادگیری، منابع مالی و سرمایه گذاری و پایش و ارزشیابی از این جمله اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۵۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان