//
کدخبر: ۲۷۰۹۸۷ //

از برگزاری نشست سران اروپا تا کاهش چشمگیر فروش شرکت صنایع سنگین "ولوو"

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا از کاهش چشمگیر فروش شرکت سوئدی "ولوو" در دوران بحران کرونا و اولین نشست حضوری سران اروپایی از شروع بحران کرونا در بروکسل برای دستیابی به توافقی درباره چارچوب‌های مالی آینده این اتحادیه خبر می‌دهد.

از برگزاری نشست سران اروپا تا کاهش چشمگیر فروش شرکت صنایع سنگین "ولوو"
به گزارش فرتاک نیوز،

 با وجود کاهش محدودیت های کرونایی در اتحادیه اروپا اما این بحران همچنان در این منطقه ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.

مراسم عروسی عامل شیوع کرونا در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بر اساس گزارش مقامات محلی یک مراسم عروسی در یک خانواده بزرگ در منطقه ای در ایالت نوردراین-وست فالن تعداد موارد ابتلا به کرونا را به شدت افزایش داده است.

درخواست مقامات اروپایی برای توافق اعضاء درباره بسته اقتصادی کرونایی 

چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافقی درباره بسته اقتصادی کرونایی را درخواست کرده و گفت: با وجود اینکه این کار سختی است اما من بر این عقیده ام که با اراده و شجاعت سیاسی این توافق به دست خواهد آمد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم امروز (جمعه) در سخنانی در برلین اظهار داشت: مواضع کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار بسیار با هم متفاوت است و برای یک توافق به آمادگی واقعا بالایی نیاز است.

مرکل تاکید کرد که در این شرایط نمی تواند پیش بینی کند که آیا این بار کشورها به توافقی درباره بسته اقتصادی کرونایی اتحادیه اروپا خواهند رسید.

برگزاری نشست کرونایی سران اروپایی در بروکسل

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اولین باراز زمان شیوع بحران کرونا امروز و فردا در نشستی در بروکسل برای توافق درباره چارچوب های مالی آینده اتحادیه اروپا گرد هم می آیند.

کمیسیون اروپایی یک طرح کمکی 750 میلیون یورویی را برای کمک به اقتصاد های آسیب دیده بر اثر بحران کرونا اختصاص داده که حدود 500 میلیون یورو به عنوان وام بلاعوض و 250 میلیون یورو هم به عنوان وام به آن ها پرداخت می شود. کشورهای هلند، سوئد، دانمارک و اتریش مخالف دادن کمک های بلاعوض به کشورهای بحران زده هستند.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم درباره شکست نشست اتحادیه اروپا در این باره هشدار داده است. وی در آستانه آغاز گفتگوها در این باره در بروکسل گفت: همه دنیا نگاه می کنند تا ببینند آیا ما می توانیم مشترکا در برابر این بحران بایستیم و بر بحران اقتصادی مرتبط با این بیماری غلبه کنیم.

وی همچنین گفت که مردم اروپا انتظار یک راه حل را از این نشست دارند چرا که جایگاه های شغلی آن ها در معرض خطر قرار دارد. فون در لاین شهروندان را همچنان در معرض خطر ویروس کرونا دانسته و گفت: ما باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در این مذاکرات خیلی چیزها در معرض خطر قرار دارد. امروز فوق العاده اهمیت دارد.

کاهش فروش چشمگیر شرکت صنایع سنگین سوئدی ولوو

شرکت تولید کننده وسایل نقلیه سنگین سوئدی ولوو در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به شدت تحت تاثیر عواقب اقتصادی بحران کرونا قرار گرفته و فروش آن به شدت کاهش پیدا کرده است. این شرکت اعلام کرده که بین ماه های آوریل و اواخر ژوئن 57 درصد فروش کم تری داشته است.

درخواست آلمان از کشورهای اروپایی برای جلوگیری از موج دوم کرونا

وزیر بهداشت آلمان هم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده همه اقدامات لازم برای جلوگیری از موج دوم کرونا را انجام دهند.

بانک سرمایه گذری برلین هم تا به حال در دوران بحران کرونا حدود 2 میلیارد یورو کمک های سریع را برای شرکت های آسیب دیده در دسترس قرار داده است.

ویروس شناس آلمانی: باید راهی برای زندگی با کرونا بیابیم

"هندریک استریک"، از ویروس شناسان اهل بن درباره چشم انداز تولید واکسن کرونا موضع محتاطانه ای اتخاذ کرده و گفت: این مسئله اهمیت دارد که همچنین سناریویی را طراحی کنیم که شاید هیچ واکسنی برای کرونا تولید نشود.

وی تاکید کرد که ما باید راهی برای زندگی با این ویروس را بیابیم.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا

کرونا در اروپا همچنان جولان داده و افراد بیشتری را مبتلا می کند.

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال حدود 305935 نفر در اسپانیا به این بیماری مبتلا شده و 28416 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 292552 نفر به کرونا مبتلا شده و 45119 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

آمارها نشان می دهد که در ایتالیا هم تا به حال 243736 نف به کرونا مبتلا شده و 35017 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 201836 نفر به کرونا مبتلا شده و 9157 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 173838 نفر به کرونا مبتلا شده و 30138 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان