//
کدخبر: ۲۷۰۸۴۹ //

آلمان محدودیت های کرونایی را تشدید می‌کند

آلمان اقدامات قرنطینه و محدودیت های ناشی از کرونا را برای مهار موج دوم بیماری همه گیر کووید ۱۹ تشدید می کند.

آلمان محدودیت های کرونایی را تشدید می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری فرانسه از تصمیم مقامات آلمان درباره از سرگیری و تشدید محدودیت ­های ناشی از کرونا از جمله محدودیت تردد در مناطقی که کانون شیوع ویروس کرونا هستند خبر داد.

آلمان در هفته‌های اخیر محدودیت‌های مقابله با کرونا را کاهش داده اما موج جدیدی از مبتلایان به کرونا به خصوص در کشتارگاه‌ها و رستوران‌ها شناسایی شده‌اند که این مساله موجب بروز نگرانی‌های جدی شده است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری فرانسه، آلمان در برابر خطرات موج دوم شیوع ویروس کرونا مجوز تشدید اقدامات قرنطینه و محدودیت های ناشی از کرونا را صادر کرد؛ این اقدامات سختگیرانه­ جدید شامل تمام کانتون ­های آلمان نخواهد شد.

به رغم تاخت‌وتاز ویروس کرونا در قاره سبز، مقابله آلمان و مدیریت برجسته «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفت؛ در حالی که آلمان اکنون در جایگاه شانزدهم فهرست جهانی مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد، ابتلای حدود ١۵٠٠ کارگر کشتارگاه‌ صنعتی در ایالات نوردراین وستفالن در روزهای اخیر، هراس بازگشت موج دوم کرونا در اروپا را به شدت دامن زده است. چندی پیش، «آنگلا مرکل»  صدراعظم آلمان در مخالفت با برخی سیاستمداران که خواهان لغو اجبار به استفاده از ماسک شده‌اند، بار دیگر لزوم رعایت این قانون را مورد تاکید قرار داد.  

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات بهداشتی آلمان افزود: به منظور جلوگیری از گسترش کرونا، محدودیت­ های تردد غیر ضروری (ورود و خروج) در مناطق کانون شیوع این بیماری اعمال خواهند شد.

 رئیس دفتر صدراعظم آلمان از آماده باش ارتش برای کمک به فرآیند غربالگری مبتلایان به کووید ۱۹ در اماکن قرنطینه شده خبر داد.

وی تصریح کرد: مشارکت سربازان در این زمینه این موجب خواهد شد این کار در مدت زمان کوتاه ­تری به پایان برسد.

نگرانی آلمان و تصمیم به تشدید اقدامات سختگیرانه در حالی است که این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً آسیب کمتری از این بیماری دیده است؛  روسیه با بیش از ۷۵۲ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۱۱ هزار مورد فوتی، اسپانیا با بیش از ۳۰۰ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۸ هزار مورد فوتی، انگلیس با بیش از ۲۹۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۴۵ هزار مورد فوتی، ایتالیا با بیش از ۲۴۳ هزار مورد ابتلا و بیش از ۳۴ هزار مورد فوتی و آلمان با بیش از ۲۰۱ هزار مورد ابتلا و بیش از ۹ هزار مورد فوتی به ترتیب در جایگاه پنج کشور نخست اروپایی درگیر به ویروس کرونا در فهرست جهانی قرار دارند.

آلمان در حالی ریاست دوره‌ای شورای اروپایی را از ابتدای ماه جاری به عهده گرفته است که مقابله با بحران کرونا و پیامدهای ناشی از آن مهمترین دستور کار برلین در این دوره شش‌ماهه خواهد بود. تجربه تلخ ناهماهنگی و ضعف تعامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌اندازه‌ای در دوران شیوع کرونا آشکار شد که دولتمردان این کشورها را بر آن داشت تا به فکر چاره بوده و در نامه‌ای به «اورسولا ون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، اتخاذ تدابیر ویژه‌ای را خواستار شدند که ضامن آمادگی بهتر قاره سبز در مقابل بحران‌های همه‌گیری احتمالی در آینده باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۸۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان