//
کدخبر: ۲۶۵۴۹۸ //

قرارداد ۴ شرکت اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا

وزیر بهداشت ایتالیا از امضای قراردادی بین ۴ کشور اروپایی و یک شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی برای دریافت ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا از اواخر سال جاری میلادی خبر داد.

قرارداد ۴ شرکت اروپایی با یک شرکت داروسازی برای دریافت ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، «روبرتو اسپرانزا» وزیر بهداشت ایتالیا روز شنبه در حساب کاربری رسمی خود در فیس‌بوک اعلام کرد که به‌موجب قراردادی که دولت‌های ایتالیا، آلمان، فرانسه و هلند با شرکت داروسازی «آسترازنکا» منعقد کرده‌اند، این شرکت انگلیسی-هلندی 400 میلیون دوز واکسن کرونا به این کشورها تحویل خواهد داد.

شرکت آسترازنکا با همکاری پژوهشگران دانشگاه آکسفورد واکسنی را برای مهار ویروس همه‌گیر کرونا تولید کرده است که این واکسن در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد. به گفته مقامات شرکت آسترازنکا، مرحله آزمایش این واکسن جدید تا پاییز امسال به پایان خواهد رسید و پس از آن واکسن وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت ایتالیا، اولین محموله از واکسن‌های تولیدی شرکت آسترازنکا در اواخر سال جاری میلادی تحویل کشورهای طرف قرارداد خواهد شد.

روز جمعه نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی این اتحادیه یعنی کمیسیون اروپا را ملزم کردند که به‌منظور پیش‌خرید واکسن کرونا با شرکت‌های داروسازی وارد مذاکره شود.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌های اروپایی، تاکنون حدود 2.2 میلیون نفر از شهروندان اروپایی به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد بالغ بر 182 هزار نفر جان باخته‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۴۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان