//
کدخبر: ۲۶۹۱۱۹ //

اردن: تا اشغالگری باقی است صلح عادلانه برقرار نمی‌شود

وزیر خارجه اردن تاکید کرد، صلح عادلانه در فلسطین تا زمانی که اشغالگری باقی است، محقق نخواهد شد.

اردن: تا اشغالگری باقی است صلح عادلانه برقرار نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در سخنرانی افتتاحیه نهمین دوره همایش همکاری عربی - چینی  که از طریق ویدیو کنفرانس به ریاست اردن و چین در امان و پکن و برای یک روز برگزار شد، تاکید کرد: ما افزایش همکاری با چین را به عنوان عاملی مهم در خدمت به منافع‌ مشترک‌مان و تلاش‌ها در حل بحران منطقه می‌نگریم.

وی اضافه کرد: از مواضع چین در حمایت از حق فلسطینی‌ها در آزادی و داشتن کشور و نیز موضع بین‌المللی در رد الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی تشکر می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن اظهار کرد: ما به تلاش با چین و جامعه جهانی به منظور ایجاد چشم اندازهای تحقق صلح عادلانه که ملت‌ها بپذیرند، امیدواریم و به نظر ما با وجود اشغالگری این مساله محقق نمی‌شود.

وزیر خارجه اردن به منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت، خاورمیانه از بحران‌های متعدد که تنها خرابی، کشتار و نابودی در سوریه، یمن و لیبی به بار می‌آورند، رنج می‌برد.

الصفدی ادامه داد: این بحران‌ها توسط مداخلات خارجی در امور داخلی کشورهای عربی تغذیه می‌شوند و از این رو راه حل آن همکاری بین‌المللی براساس عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و احترام به قانون بین‌المللی است.

همایش همکاری عربی - چینی در سال ۲۰۰۴ بعد از سفر هو جین‌تائو، رئیس‌جمهوری وقت چین به مقر اتحادیه عرب تاسیس و هشتمین دوره آن در ژوئیه ۲۰۱۸ برگزار شد.

این همایش عربی و چینی علاوه بر چین شامل اعضای اتحادیه عرب بوده و هدف از آن تقویت مذاکره، همکاری و پیشبرد صلح و پیشروی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان