//
کدخبر: ۲۶۲۴۵۳ //

نماینده چین: قاطعانه از اجرای عدالت برای فلسطین حمایت می کنیم

ماینده دایم چین در سازمان ملل گفت که کشورش به شدت نگران برنامه های مربوط به الحاق بخش هایی از خاک اشغال شده فلسطین است و به طور جدی و محکم از برقراری عدالت برای مردم فلسطین پشتیبانی می کند.

نماینده چین: قاطعانه از اجرای عدالت برای فلسطین حمایت می کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

"جان جون" عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشست ویدیویی پیرامون اوضاع خاورمیانه و مساله فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل افزود: طرح دو کشور تنها راه حل مساله فلسطین است چین از طرف های مربوط می خواهد دست از هر گونه اقدامات یک جانبه بردارند و از تشدید درگیری و تنش در اوضاع جلوگیری کنند.

او گفت: شورای امنیت باید مسئولیت خود را در این زمینه برعهده گیرد تا از اقدامات یک جانبه خطرناک جلوگیری شود و هر چه زودتر مذاکرات صلح فلسطین و اسراییل بر اساس توافق نامه های سازمان ملل و اصل «زمین در برابر صلح» و «پیشنهادات صلح عرب» به پیش سوق داده شود.

این مقام چینی با بیان اینکه مساله فلسطین علت اصلی ایجاد ناآرامی ها در خاورمیانه است گفت که تشکیل کشور مستقل فلسطین یک حق ملی غیر قابل انکار مردم فلسطین است و در این باره هیچ معامله ای مجاز نیست.

جان گفت: چین به طور جدی و محکم از اجرای عدالت برای مردم فلسطین در بازیابی حقوق مشروع خود و همچنین تاسیس کشور مستقل فلسطین با حاکمیت کامل بر اساس مرزهای تعیین شده ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی پشتیبانی می کند.

وی تصریح کرد که پکن همراه با جامعه بین المللی برای تحقق هر چه زودتر صلح گسترده، عادلانه و پایدار در خاورمیانه تلاش می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۴۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان