//
کدخبر: ۲۶۲۰۱۸ //

سازمان ملل: الحاق کرانه باختری طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه هشدار داد، تلاش اسرائیل برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین در کرانه باختری بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است.

سازمان ملل: الحاق کرانه باختری طبق قوانین بین‌المللی ممنوع است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با تاکید بر اینکه الحاق اراضی کرانه باختری به اراضی اشغالی در قوانین بین‌المللی ممنوع است، گفت: این الحاق خطر بزرگی ایجاد کرده و بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع بوده و ساختار جهانی را تضعیف می‌کند.

ملادینوف در همایشی که موسسه اسرائیلی سیاست خارجه (غیر دولتی) برگزار کرده بود، اظهار کرد: الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی پیامدهای حقوقی، سیاسی و امنیتی خواهد داشت که مواجه با آنها دشوار خواهد بود.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در ادامه گفت: این اقدام به افق‌های صلح خاورمیانه ضربه وارد کرده و احتمال عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی را کاهش خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در مراسم آغاز کار کابینه جدید این رژیم گفته بود که کابینه‌ او تلاش خواهد کرد شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

طبق آمارهای فلسطینی با الحاق این شهرک‌ها، مجموع مناطق کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

فلسطینی‌ها و بسیاری کشورهای جهان در چند هفته اخیر مخالفت خود را با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۰۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان