//
کدخبر: ۲۶۰۵۶۳ //

تشکیل کمیته ویژه در جنبش فتح برای مقابله با رژیم صهیونیستی

یک عضو ارشد جنبش فتح فلسطین گفت که کمیته ویژه‌ای برای بررسی راههای مقابله با رژیم صهیونیستی و ممانعت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تشکیل شده است.

تشکیل کمیته ویژه در جنبش فتح برای مقابله با رژیم صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی جنبش فتح، امروز (شنبه) گفت که «محمود عباس» خواستار تشکیل کمیته‌ای برای پاسخ به تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری شده است.

به نوشته وبگاه معا، به گفته وی تصمیم اسرائیل در صورت اجرا، تبعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی بزرگی دارد و کمیته مذکور در روزهای آتی اولین نشست خود را برای بررسی جوانب مختلف این موضوع تشکیل می‌دهد.

قرار است چهارشنبه این هفته کابینه صهیونیستی طرح خود را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به کنست ارائه دهد. برنامه‌ای که پیش از این «بنیامین نتانیاهو» و «بنی گانتز» بر سر آن توافق کرده‌اند.

«عزام الاحمد» همچنین گفت که فردای تصویب الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، شورای اجرایی جنبش فتح در شامگاه پنجشنبه تشکیل جلسه داده و تمامی توافقات با «رژیم اشغالگر» و دولت آمریکا را لغو خواهد کرد و روز پنجشنبه یک مرحله جدید محسوب می‌شود و گروههای فلسطینی باید تمامی تلاش خود را برای مقابله با تصمیم رژیم اسرائیل و ممانعت از اجرای آن به کار گیرند.

او تأکید کرد که دولت آمریکا مسئول اقدامات نتانیاهو و تصمیمات خلاف قوانین بین‌المللی اوست و اجرای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این معناست که تمامی مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطینی به شکست خواهد انجامید.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز گذشته (جمعه) بار دیگر هشدار داد که در صورت الحاق هر بخش از کرانه باختری، تمام توافق‌ها و تفاهم‌های موجود فلسطین با واشنگتن و تل‌آویو لغو خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان