//
کدخبر: ۲۶۰۵۳۱ //

گوترش: زمان مناسبی برای قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت نیست

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، مقابله با شیوع ویروس کرونا را نیازمند واکنش جهانی بی‌سابقه‌ دانست و تاکید کرد، کاهش کمک به سازمان جهانی بهداشت که برای چنین واکنشی تلاش می‌کند، اقدامی بی‌موقع است.

گوترش: زمان مناسبی برای قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

گوترش در گفت‌وگو با تارنمای ریانووستی افزود: همین که در نهایت دوران کووید-۱۹ پایان یابد، زمان مناسبی وجود خواهد داشت تا به عقب بازگردیم و بررسی کنیم که چرا این بیماری شیوع یافت و با چنین سرعت مخربی در جهان گسترش پیدا کرد.

همچنین به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت چگونه کسانی که درگیر این بحران بودند به آن پاسخ دادند. درس‌هایی که یاد می گیریم برای مقابله موثر با چالش های دیگری که ممکن است در آینده پدید آید، ضروری خواهد بود.

وی اضافه کرد: اما اکنون زمان مناسبی برای این کار نیست که منابع لازم برای عملیات سازمان جهانی بهداشت یا هر سازمان انسان‌دوستانه دیگری را در مبارزه با کرونا کاهش دهیم.

وی همه‌گیری کرونا را یک اتفاق «بی‌سابقه در زندگی ما» توصیف کرد و گفت: بنابراین به «واکنشی بی‌سابقه» نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان جهانی بهداشت، هدایت شیوه واکنش ما به این همه‌گیری را از طریق حمایت از کشورها برابر آمادگی و مقابله با این ویروس و توجه ویژه به کشورهای آسیب‌پذیر برعهده دارد.

وی بار دیگر خواسته خود را مبنی بر آتش‌بس در دوران شیوع تکرار کرد و گفت: سازمان ملل با بیش از ۱۰ دولت و گروه‌های مسلح که متعهد به آتش‌بس شده بودند همکاری کرده تا تعهد آنها را عملی کند.

آوریل (فروردین) گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با قطع کمک مالی کشورش به سازمان جهانی بهداشت موافقت کرد و مدعی شد آژانس بهداشت سازمان ملل مانع از واکنش جهانی به این همه‌گیری شده و اجازه داده درباره دامنه واقعی شیوع اولیه کووید-۱۹ در چین مخفی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان