//
کدخبر: ۲۶۵۲۴۶ //

نگرانی تل آویو از تحریم‌های احتمالی اروپا در واکنش به اجرای طرح الحاق

شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی به نگرانی مقامات تل‌آویو از تحریم‌های احتمالی برخی کشورهای اروپایی در واکنش به طرح اشغال برخی از مناطق کرانه باختری، اشاره کرد و نوشت، شناسایی کشور فلسطین و منع فروش سلاح به رژیم صهیونیستی می‌تواند از جمله این تحریم‌ها باشد.

نگرانی تل آویو از تحریم‌های احتمالی اروپا در واکنش به اجرای طرح الحاق
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، اشغالگران رژیم صهیونیستی نگران اقدام برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در تحریم کردن این رژیم یا اتخاذ اقدامات بی‌سابقه علیه آن در صورت اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی هستند.

در این راستا، شبکه رسمی «کان» رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که تیمی از این رژیم در حال بررسی گزینه‌هایی است که اروپایی‌ها می‌توانند برای تحریم اسرائیل به آن متوسل شوند.

طبق این گزارش،‌ تحریم رژیم اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا نیاز به رای مثبت ۲۷ کشور اروپایی دارد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روابط بسیار دوستانه با برخی از رهبران اروپایی به ویژه لهستان، چک،‌ اتریش و مجارستان دارد. از این رو انتظار می‌رود که این کشورها با هر اقدامی علیه اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا مخالفت کنند و مانع شکل‌گیر اجماع علیه آن شوند.

در همین حال، شبکه کان فاش کرد که اتحادیه اروپا بدون کسب رای اکثریت و تصویب آن می‌تواند برخی تحریم‌ها را علیه اسرائیل وضع کند. از جمله اینکه این رژیم را از پیوستن به توافق‌نامه موسوم به افق اروپا «Horizon Europe ۲۰۲۱» منع کند. این توافق‌نامه به مدت هفت سال قابل اجرا خواهد بود و اسرائیل از طریق می‌تواند در چارچوب همکاری‌های علمی و تکنولوژی به مبالغ گزافی دست یابد.

همچنین کشورهای اروپایی می‌توانند به طور مستقل و بدون نیازی به اقدام مشترک با سایر کشور در اتحادیه اروپا، اسرائیل را تحریم کنند. تحریم کالاهای تولید شهرک‌های اسرائیلی، شناسایی کشور فلسطین یا منع فروش سلاح و یا کالاهای مورد نیاز اسرائیل از جمله این تحریم‌هاست.

در صورتی که یک کشور مهم و تاثیرگذار اروپایی مانند فرانسه و اسپانیا فلسطین را به رسمیت بشناسند، این می‌تواند آسیب زیادی به سیاست‌های کابینه اسرائیل وارد کند.

نتانیاهو بارها اعلام کرد که کابینه‌اش قصد دارد ۳۰درصد از کرانه باختری را به خاک اسرائیل ضمیمه کند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با همتای صهیونیستی خود از اقدام کشورهای اروپایی برای تحریم رژیم صهیونیسیتی در صورت اجرای طرح الحاق خبر داد.
ماس گفت که اقدامی که کشورهای اروپایی برای مقابله با این طرح اسرائیل اتخاذ خواهند کرد،‌ شناسایی کشور فلسطین است.

وزیر امورخارجه آلمان در دیدارهایش با مسئولان رژیم صهیونیستی تاکید کرد که الحاق کرانه باختری مغایر با قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و آلمان به راحتی از کنار چنین اقدام خطرناکی نخواهد گذشت.

در همین راستا عزام الاحمد عضو کمیته اجرای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از آمادگی ۸ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در واکنش به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی،‌ خبر داد.

اتحادیه اروپا  نیز از رژیم صهیونیستی خواست در طرح الحاق کرانه باختری تجدیدنظر کند. 

رژیم اشغالگر قدس قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند که این طرح با مخالفت‌های منطقه‌ای و جهانی گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان