//
کدخبر: ۲۶۵۰۹۳ //

مخالفت آلمان با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری

وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده بار دیگر مخالفت کشورش را با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری اعلام کرد.

مخالفت آلمان با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری
به گزارش فرتاک نیوز،

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده روز چهارشنبه به رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری هشدار داد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده دیپلمات ارشد آلمان برای اعلام مخالفت کشورهای اروپایی با این طرح رژیم صهیونیستی با «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه این رژیم دیدار و گفت‌وگو کرده است. سفر ماس نخستین سفر این مقام آلمانی به خارج از کشورش بعد از شیوع ویروس کرونا است. 

وزیر خارجه آلمان قبل از عزیمت به فلسطین اشغالی گفت: «افراد زیادی در اسرائیل و در اتحادیه اروپا این روزها نگران تحولات فعلی در روند صلح خاورمیانه و طرح‌های احتمالی الحاق هستند.»

او در ادامه گفت: «آلمان به راهکار دو دولتی مبتنی بر مذاکره متعهد است. ما درباره این موضوع هم گفت‌وگو خواهیم کرد و من تأکید خواهم کرد که آماده هستیم از تمامی ابتکارات برای از سرگیری گفت‌وگو میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی حمایت کنیم.»

طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش های بزرگی از کرانه باختری رود اردن با تنش های زیادی روبرو بوده است. این اقدام با مخالفت و محکومیت های گسترده بین المللی مواجه شده است.

فلسطینی ها با حمایت گسترده بین المللی به دنبال آن هستند که کل کرانه باختری رود اردن بخشی از کشور مستقل فلسطینی باشد. فلسطینی ها تهدید کرده‌اند که توافقنامه های صلح و سازش فعلی را لغو خواهند کرد اگر نتانیاهو بخواهد طرح الحاق کرانه باختری را دنبال و اجرا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۰۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان