//
کدخبر: ۲۶۲۳۳۳ //

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس‌جمهور لبنان

رئیس‌جمهور لبنان در رایزنی خود با فرستاده ویژه سازمان ملل در کاخ «بعبدا» اعلام کرد، کمک‌های بین‌المللی به لبنان باید در حد خسارت‌هایی باشد که از ابتدای جنگ سوریه تا کنون متحمل شده است.

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با رئیس‌جمهور لبنان
به گزارش فرتاک نیوز،

«یان کوبیچ» فرستاده ویژه سازمان ملل امروز (چهارشنبه) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، میشل عون در این دیدار گفت: لبنانی که متوجه حفظ آرامش در خط آبی در مرزهای جنوبی است نقض گسترده حریم هوایی و زمینی‌اش به دست اسرائیل را نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت  (قطعنامه‌ای که در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه صادر شد) می‌داند.

وی تأکید کرد، لبنان بر حفظ آرامش در مرزهای جنوبی (مرز با رژیم صهیونیستی) با همکاری ارتش و نیروهای حافظ صلح «یونیفل» اصرار دارد.

عون ضمن اعلام اینکه بحران اقتصادی در لبنان دلایل متعددی دارد اما آوارگان سوری بارزترین دلیل هستند، افزود: کمکهای بین‌المللی باید در حد ضرری باشد که لبنان از آغاز جنگ سوریه تا کنون متحمل شده است زیرا جایز نیست که لبنان روند تحمل پیامدهای این جنگ را همچنان ادامه دهد به نحوی که تمام بخش‌های کشور به سختی بیفتند.

یان کوبیچ هم در این دیدار اعلام کرد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنان از ادامه کار یونیفل در جنوب لبنان برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ حمایت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۲۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان