//
کدخبر: ۲۶۱۴۳۸ //

ترامپ در تلاش برای گرفتن امتیازات تجاری از چین

رئیس جمهور آمریکا که سعی دارد به بهانه شیوع ویروس کرونا امتیازات تجاری از چین بگیرد گفت: هیچ علاقه ای به گفتگو با رئیس جمهور چین ندارد و حتی می تواند ارتباط بین دو کشور را قطع کند.

ترامپ در تلاش برای گرفتن امتیازات تجاری از چین
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ علاقه ای به گفتگو با شی جینپینگ رئیس جمهور چین ندارد و حتی می تواند ارتباط بین دو کشور را قطع کند. رابطه بین چین و آمریکا به خاطر همه گیری ویروس کرونا تیره تر شده است.

ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری فاکس بیزینس گفت از شکست چین در مهار ویروس کرونا ناامید شده و همه گیری این ویروس بر رابطه تجاری آمریکا با پکن تاثیر گذاشته است. امضای قرارداد تجاری بین چین و آمریکا در ماه ژانویه یک دستاورد بزرگ قلمداد می‌شد.

ترامپ گفت:« آنها نباید هرگز اجازه می‌دادند این اتفاق بیفتد. بنابراین من حالا یک قرارداد تجاری بزرگ می بندم و می گویم شرایط برای من مثل گذشته نیست. جوهر قرارداد تجاری بین ما هنوز خشک نشده و گرفتار این بیماری شده ایم. به نظر من شرایط مثل گذشته نیست».

وی ادامه داد:« در حال حاضر نمی خواهم با او صحبت کنم».

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد یک سناتور جمهوری خواه مبنی بر لغو ویزای دانشجویان چینی که قصد تحصیل در رشته های مربوط به امنیت ملی مثل  محاسبات کوانتوم و هوش مصنوعی را دارند، گفت:« ما خیلی کارها می توانیم انجام دهیم. ما می توانیم کل ارتباط با چین را قطع کنیم».

 ترامپ با اشاره به واردات سالانه از چین که به نظرش دور ریختن پول است گفت:« اگر ارتباط ما با چین قطع شود چه اتفاقی می‌افتد؟ 500 میلیارد دلار صرفه جویی می کنیم».

    بیشتر بخوانید

        معافیت موقت چین برای واردات برخی کالاهای آمریکایی

        ترامپ علاقه‌ای به بازگشایی قرارداد تجاری چین و آمریکا ندارد

هو شیجین، سردبیر نشریه گلوبال تایمز چین این اظهارات ترامپ را مسخره خواند و گفت:« این رئیس جمهور به بیماران کوئید 19 می گوید ماده ضدعفونی کننده تزریق کنند، بنابراین تعجب آور نیست که بگوید می تواند ارتباطش را به طور کامل با چین قطع کند».

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت چین باید اطلاعات بسیار بیشتری در مورد ویروس کرونا منتشر کند و ترامپ هم در حال بررسی گزینه های خود است.

منوچین گفت:« رئیس جمهور نگران است و تمام گزینه ها را بررسی می کند. مسلماً ما نگران تاثیر این ویروس بر اقتصاد، اشتغال و سلامت آمریکایی ها هستیم. رئیس جمهور هر کاری برای حفاظت از اقتصاد و کارگران آمریکا انجام می دهد».

 ترامپ و حامیان جمهوریخواه او پکن را متهم می‌کنند در مورد شدت و گستره شیوع ویروس کرونا به دنیا هشدار نداده و اطلاعات مربوط به موارد اولیه را منتشر نکرده است. همه گیری ویروس کرونا باعث رکود اقتصاد جهان شده و شانس انتخاب مجدد ترامپ را در ماه نوامبر پایین آورده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان