//
کدخبر: ۲۶۰۲۳۹ //

از اعتراض به ادامه ریاست یک فاسد تا اعتراف به ناهمگونی جامعه صهیونیستی ‎

با چراغ سبز دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در حالی نتانیاهو همچنان نخست وزیر باقی ماند که مشکلات اقتصادی در این رژیم و سه پرونده رشوه ، کلاهبرداری و خیانت در امانت بر کابینه‌اش همچنان سایه خواهد افکند.

از اعتراض به ادامه ریاست یک فاسد تا اعتراف به ناهمگونی جامعه صهیونیستی ‎
به گزارش فرتاک نیوز،

 رسانه های عبری زبان رژیم صهیونیستی در حالی از تصویب تناوبی شدن نخست وزیری در کنست(پارلمان) خبر دادند که همه نگاه ها معطوف مشکلات و تبعات ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی، کمبود امکانات و سردرگمی مدیریتی در آن است  و شماری از تحلیلگران نیز چگونگی نخست وزیر شدن یک متهم به فساد را مورد بررسی قرار دادند.

در این حال پایگاه عبری زبان کیکار از شکایت نتانیاهو و پسرش از یک فعال چپ گرا که در تظاهراتی وی را تهدید به مرگ کرده بود ، خبر داد و نوشت : این فعال، نتانیاهو را به ویران کردن دموکراسی متهم کرده و خواستار مرگ نتانیاهو شده بود.

این فعال که "حاییم شادامی" نام دارد در تویتر خود تاکید کرد قصدی برای عذر خواهی از نتانیاهو به خاطر این گفته ها ندارد.

در همین راستا رسانه ها و شخصیت های مختلف صهیونیستی نیز از این که فردی متهم به فساد و دارای سه پروند اختلاس و رانت خواری مجددا در راس قوه مجریه آنها را رهبری خواهد کرد ابراز ناراحتی و شرمساری کردند.

به گزارش کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی شهردار تل آویو با حمله به رای دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تاکید کرد از اینکه در جایی زندگی می کنم که  فردی با سه جرم بسیار خطرناک همچنان قادر به نخست وزیری است احساس شرمساری می کنم.

روزنامه عبری زبان هاآرتص هم در اعتراض به رای دادگاه عالی این رژیم نوشت: چندان هم تصادفی نبود که دادگاه عالی دو پرونده را در آن واحد مورد بررسی قرار دهد زیرا برای تبرئه کردن نتانیاهو نیازمند یک توافق مبهم و پر پیچ و خمی بود تا با استناد به آن نتانیاهو را نجات دهند.

در مقابل طرفداران نتانیاهو هم چندان مشکلی در فراهم کردن این توافق نداشتند زیرا به سخنان و مواضع  و رفتارهای دو پهلو و خارج از قاعده و قانون در دفاع از متهم جنایتکار خود عادت دارند.

وقتی قانون  به نفع آنها باشد  به آن به شکل سفت و سختی اعلام پایبندی می کنند اما زمانی که کمی برای آنها آزار دهنده شود آنها ظرف یک چشم به هم زدن آن قانون را لغو می کنند.

اگر وزیری از دار و دسته آنها به دلیل دادگاهی شدن مجبور به استعفا شود هم به سرعت منصب جدیدی برایش خلق کرده و همچنان او را در جایگاه وزیر باقی نگه می دارند.

در بخش دیگری از سرمقاله هاآرتص آمده است : بسیار تاسف بار است که با این توافق عملا قوانین دور زده شده و دادگاه عالی به پلی برای عبور فساد حاضر به راس قدرت تبدیل شود.

نویسنده سرمقاله سپس می پرسد : در کجای دنیا یک متهم به پرونده های جنایی می تواند حضور نماینده مخالفان دولت را در کمیته انتخاب قضات وتو کند؟

در کجای دنیا یک متهم می تواند خواستار عدم صدور هیچ قانون و حکمی غیر مرتبط با کرونا برای یک و سال و نیم آینده شود؟تمام این مسائل بیانگر آن است که نتانیاهو به دنبال تخریب تدابیر و اقدامات حقوقی به کار گرفته شده علیه خویش است ، صرف حضور نتانیاهو در این جایگاه نماد تضاد منافع است  ، هر گامی که او بر می دارد می تواند قانون  و اجرای آن را هدف قرار دهد.

جدعون لوی تحلیلگر این روزنامه عبری زبان هم در یادداشتی خطاب به افراد خشمگین و سرخورده از رای دادگاه نوشت : حتی در آفریقای جنوبی هم دادگاه عالی وجود داشت که به آپارتاید مشروعیت می بخشید.

روزنامه معاریو نیز به نقل از موشه یعلون دیگر شریک بنی گانتس در حزب آبی سفید که بعد از ائتلاف وی با نتانیاهو از این حزب جدا شده است نوشت: وقتی که شرکای سابقم را دیدم چگونه به خواست مردم پشت کرده و نظر حدود یک میلیون و 250 هزار نفر از آنها را نادیده گرفتند تا در صف امضای توافقنامه تشکیل کابینه با فرد متهم به دریافت رشوه ، کلاهبرداری و خیانت در امانت بایستند ،  آنگاه دانستم که در چه شرایطی قرار داریم و چقدر تلاش ما برای کنار زدن این کابینه خبیث اهمیت دارد.

این درگیری ها در حالی در صحنه سیاسی رژیم صهیونیستی به نقطه اوج خود رسیده است که اوضاع معیشتی صهیونیستها به سوی بحرانی تر شدن پیش می رود.

در گزاشی که در پایگاه اطلاع رسانی ماکو  متعلق به شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد؛  تاکید شده است شمار قابل توجهی از جوانان که به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره بها بی خانمان شده اند راه خانه والدین خود را در پیش گرفته و مجددا به آنجا پناه برده اند.

در مقدمه این گزارش آمده است : کرونا قربانیان زیادی گرفته است که از این میان جوانان رده سنی 20 تا 30 سال از شیوع این بیماری آسیب جدی دیده اند ، آنها شغل خود را از دست دادند و بسیاری از آنها بدون هیچ پشتوانه  یا پس اندازی اخراج شدند ، خیلی از آنها مجبور شدند راه خانه پدری را در پیش بگیرند زیرا جای دیگری برای پناه بردن به آن ندارند  در حالی که شرایط آنها به مراتب بهتر از  افرادی است که ازدواج کرده و دارای فرزند هم هستند.

از سوی دیگر کیکار در گزارشی به قلم " مایکل لوویکوف" مجددا به معضل بزرگ ناهمگونی حاکم بر بافت جامعه صهیونیستی پرداخته و با اشاره به شرایط مهاجرانی که از روسیه به فلسطین اشغالی نقل مکان کرده اند نزدیکی این جامعه به جامعه صهیونیستی را بی معنی توصیف کرد.

نویسنده در بخشی از این یادداشت آورده است : یکی از مشکلات موجود هویت یهودی است که نه تنها در این زمینه  پیشرفتی نداشته ایم بلکه روز به روز شاهد سرکوب و تضعیف آن در جامعه صهیونیستی هستیم ، در جامعه ما فرض بر این است که مهاجر پذیر بوده و همه مهاجران را در خود ذوب کند اما این کار صورت نمی پذیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۲۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان