//
کدخبر: ۲۵۸۵۶۸ //

محدودیت‌های تازه آمریکا برای فروش برخی تجهیزات به چین

آمریکا محدودیت‌های تازه‌ای برای فروش برخی تجهیزات علیه چین اعمال کرد.

محدودیت‌های تازه آمریکا برای فروش برخی تجهیزات به چین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که محدودیتهای تازه ای بر چین اعمال خواهد کرد تا مانع از دسترسی ارتش این کشور به تولید برخی تجهیزات نیمه رسانا و فن آوری های دیگر شود.

طبق قوانین جدید شرکتها برای فروش برخی تجهیزات خاص به شرکتهای چینی که درحال تامین نیازهای ارتش این کشور هستند به اخذ مجوز نیاز دارند، حتی اگر این تجهیزات کاربرد غیرنظامی داشته باشند.

این تصمیمات درحالی اعلام شده که آمریکا و چین پس از شیوع ویروس کرونا درگیر تنش تازه ای شده اند.

این قوانین که امروز (سه شنبه) در بخش ثبت فدرال منتشر خواهد شد می تواند به صنعت نیمه رسانا و فروش تجهیزات هوایی غیرنظامی به چین آسیب بزند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در نظر گرفتن عواقب تجارت با کشورهایی که سابقه استفاده نظامی از کالاهای خریداری شده از شرکتهای آمریکایی را دارند، اهمیت دارد.

به نظر می رسد مقامات آمریکایی موج تازه ای از تنش با چین را آغاز کرده اند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه ترین اظهار نظر خود اعلام کرده که  چین باید به خاطر شیوع ویروس کرونا پاسخگو نگه داشته شود  و واشنگتن اعمال جریمه علیه این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد که چین به عنوان منبع ویروس کرونا خیلی سریعتر می‌توانست انتشار آن را متوقف کنند تا به دیگر مناطق جهان گسترش نیابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان