//
کدخبر: ۲۱۱۱۱۳ //

سیزدهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا برگزار می شود

مقامات چین و آمریکا سرانجام بعد از یک ماه سردی روابط، تصمیم گرفتند سیزدهمین دور مذاکرات تجاری خود را ماه اکتبر (مهر ۱۳۹۸) در واشنگتن برگزار کنند.

سیزدهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 این تصمیم امروز پنجشنبه و به دنبال تماس تلفنی میان 'لیوخه' معاون نخست وزیر و مسئول طرف چینی گفت و گوهای همه جانبه اقتصادی چین با آمریکا و رابرت لایتیزر نماینده تجاری آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا اخذ شد.

همچنین دو طرف در این ارتباط تلفنی موافقت کردند کارگروه های دو جانبه ای را با هدف آماده سازی کامل برای مذاکرات سطح بالا به منظور دستیابی به پیشرفت اساسی در اواسط ماه سپتامبر برگزار کنند.

«ژونگ شان» وزیر تجارت چین، «یی گانگ» رییس کل بانک خلق چین و «نینگ جیزه» معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین نیز در گفت و گوی تلفنی امروز شرکت داشتند.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) به این سو، دو کشور در ۱۲ نشست دو جانبه درباره اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

ماه مارس سال ۲۰۱۸ (اسفند ۹۶) یعنی یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی ۳۰۱ علیه کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد ۲۵ درصد بر تعرفه گمرکی ۵۰ میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

بر اساس این گزارش در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، یعنی فقط ۱۰ روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامه اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را اعلام کرد.

در ماه مه سال ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۹۸) آمریکا غیرمسئولانه چین را به «عقب نشینی از موضع پیشین» متهم و اعلام کرد تعرفه گمرکی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به ۱۰ درصد ارتقاء داده بود، به ۲۵ درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی ۳۰۰ میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی ۱۲۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

 کالاهای وارداتی چین و پکن هم بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه جدید اعمال کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان