//
کدخبر: ۲۵۴۴۳۲ //

اعلام آمادگی نروژ برای مشارکت در کاهش تولید جهانی نفت

وزیر نفت و انرژی نروژ گفت:« اگر گروه وسیعی از تولیدکنندگان توافق کنند که تولید نفت را تا حد زیادی پایین بیاورند،نروژ هم برای حمایت از مدیریت منابع و اقتصاد کشور تولید نفت خود را کاهش میدهد».

اعلام آمادگی نروژ برای مشارکت در کاهش تولید جهانی نفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش رویترز، نروژ، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز غرب اروپا اعلام کرد اگر تولیدکنندگان بزرگ دنیا برای کاهش تولید نفت توافق کنند این کشور هم تولید خود را پایین می آورد.

اوپک و متحدانش بر روی یک قرارداد برای کاهش 10 درصد از عرضه نفت دنیا کار می کنند. اعضای این ائتلاف انتظار دارند این یک تلاش جهانی بی‌سابقه برای ثبات قیمت نفت باشد و آمریکا هم در آن مشارکت کند.

 ولی واشنگتن هنوز موافقت خود را برای پیوستن به این تلاش همگانی اعلام نکرده است.

 قیمت نفت در سه ماهه اول سال میلادی جاری بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است که دلیل آن کاهش تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا و عدم توافق روسیه و عربستان برای کاهش تولید بوده است.

 قیمت نفت دریای شمال در 30 مارس به 21.65 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین حد طی 18 سال گذشته بوده است. پس از آن قیمت نفت تا 30 دلار در هر بشکه به خاطر امید به بسته شدن یک قرارداد نفتی جدید افزایش یافت.

تینا برو، وزیر نفت و انرژی نروژ گفت:« اگر گروه وسیعی از تولیدکنندگان توافق کنند که تولید نفت را تا حد زیادی پایین بیاورند،نروژ هم برای حمایت از مدیریت منابع و اقتصاد کشور تولید نفت خود را کاهش میدهد».

وی گفت نروژ در حال گفتگو با سایر کشورهای تولید کننده نفت است ولی میزان دقیق این کاهش تولید را اعلام نکرد.

نروژ دو درصد تقاضای نفت جهان را تامین می کند ولی عضو اوپک نیست. این کشور بارها در سال‌های 1990، 1998 و 2002 تولید خود را در زمان سقوط قیمت به همراه سایر تولیدکنندگان پایین آورده است.

 این کشور در نیمه اول 2002 پس از سقوط قیمت نفت به زیر 20 دلار در هر بشکه به دنبال حمله های یازدهم سپتامبر، تولید نفت خود را 150 هزار بشکه در روز کاهش داد.

 تولید نفت خام نروژ در ماه فوریه 1.75 میلیون بشکه در روز بود که 26 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۴۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان