//
کدخبر: ۲۴۸۷۶۱ //

مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست قرار گرفت/ روسیه تمایلی به کاهش بیشتر تولید نفت ندارد

با گذشت بیش از سه ساعت از مذاکرات فشرده اوپک پلاس، به دلیل پافشاری روسیه بر موضع خود و مخالفت با کاهش بیشتر تولید نفت، هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست قرار گرفت/ روسیه تمایلی به کاهش بیشتر تولید نفت ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 یک منبع آگاه به پلاتس گفت: روسیه حاضر نیست تولیدش را کاهش دهد. متاسفانه اوضاع تغییری نکرده است.

اوپک روز پنج‌شنبه(۱۵ اسفند) در نشست وزیران خود با افزودن یک‌میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش تولید نفت تا پایان سال موافقت کرد و کاهش ۵۰۰ هزار بشکه در روز را برای ۹ تولیدکننده غیر اوپک پیشنهاد کرد.

اما یک منبع آگاه در هیات نمایندگی روسیه گفت: روسیه تنها با تمدید سهمیه فعلی کاهش تولید، موافق است.

وی گفت: ما با تمدید محدودیت عرضه موافقیم اما درباره حجم کاهش تولید تفاهم وجود ندارد.

وزیران اوپک و غیر اوپک پشت درهای بسته به مذاکره نشسته و تلاش می‌کنند پیمان محدودیت عرضه را نجات دهند.

قیمت نفت روز جمعه در واکنش به مقاومت روسیه در برابر کاهش بیشتر تولید به شدت سقوط کرد. نفت برنت با چهار درصد کاهش، به ۴۷ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳.۴ درصد کاهش، به ۴۴ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه سقوط کرد.

در این بین بلومبرگ به نقل از منابع آگاه دو طرف گزارش کرد مذاکرات اوپک پلاس در آستانه شکست قرار دارد. زیرا روسیه تمایلی به کاهش بیشتر تولید نفت ندارد و عربستان سعودی تمایلی ندارد بدون مشارکت روسیه به کاهش تولید اقدام کند. یک مقام عالی‌رتبه اظهار کرد احتمال ۹۹ درصد وجود دارد که مذاکرات وین به شکست بینجامد.

این بزرگ‌ترین بحران از زمان تشکیل اتحاد اوپک پلاس در اواخر سال ۲۰۱۶ است. این گروه بیش از نیمی از تولید نفت جهان را کنترل می‌کند و رشد قیمت‌ها را تقویت کرده و ژئوپلیتیک خاورمیانه را تغییر داده است، اما اکنون در خطر انحلال قرار دارد. ریسک فروپاشی این اتحاد برای سعودی‌ها بیشتر است زیرا آن‌ها در مقایسه با روس‌ها به قیمت نفت بالاتری برای تامین بودجه خود نیاز دارند و ضرر بیشتری می‌کنند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه صبح جمعه از مسکو وارد وین شد و به وزیران اوپک پلاس اعلام کرد، مایل است کاهش تولید گروه تا ژوئن در سطح فعلی حفظ شود و در آن زمان کاهش بیشتر تولید مورد بررسی قرار بگیرد. وزیران اوپک اعلام کردند اگر روسیه برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا به کاهش تولید بیشتر ملحق نشود، این گروه ممکن است برنامه کاهش تولید را به کلی رها کند.

پیمان محدودیت عرضه، آخرین‌بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ تمدید شد و این گروه موافقت کرد عرضه خود را به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس محدود نگه دارد. عربستان سعودی تصمیم گرفت به تنهایی تولیدش را ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش دهد تا اعضای گروه را به پایبندی به توافق تشویق کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان