//
کدخبر: ۲۵۳۸۹۳ //

آژانس اتمی به ۴۰ کشور دستگاه تشخیص کرونا ارسال می‌کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت دور اول ارسال دستگاه‌های تشخیص ویروس کرونا که از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای بهره‌مند هستند به حدود 40 کشور جهان آغاز شده است.

آژانس اتمی به 40 کشور دستگاه تشخیص کرونا ارسال می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال ارسال دستگاه تشخیص کرونا به حدود ۴۰ کشور مختلف است.

به نوشته روزنامه «مورنینگ اکسپرس»، در این دستگاه‌ها از تکنیک‌های علوم هسته‌ای برای شناسایی ویروس کرونا استفاده است و فناوری‌هایی مجهز هستند که به‌طور معمول در کشورهای توسعه‌یافته برای تشخیص ابتلا استفاده می‌شوند.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «ده‌ها آزمایشگاه در آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب این دستگاه‌های تشخیصی را دریافت خواهند کرد تا بتوانند انجام تست کرونا در سطح ملی را تسریع کنند».

در این بیانیه‌ آمده است: «آن‌ها همچنین اقلام مربوط به امنیت زیستی نظیر تجهیزات محافظتی فردی و محفظه‌های آزمایشگاهی را برای تحلیل بی‌خطر نمونه‌های گرفته شده [از بیماران] تحویل خواهند گرفت».

«رافائل گروسی» دبیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این باره گفت: «کارکمان این سازمان سخت در تلاش هستند تا اطمینان یابند این تجهیزات حیاتی، در سریع‌ترین زمان ممکن به کشورهایی که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارند تحویل داده شوند.

آزمایش تشخیص ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در کنترل این بیماری نقش داشته باشد.

ایران، مصر، نیجریه، تایلند، ویتنام، کوبا، پرو، اوروگوئه و کشورهای دیگر، جزو اولین دریافت کنندگان این دستگاه‌ها هستند که در مجموع، حدود ۴ میلیون یورو ارزش دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان