//
کدخبر: ۲۵۳۸۷۵ //

درخواست رئیس سازمان بهداشت جهانی برای بخشش بدهی کشورهای فقیر

رئیس سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع و وخامت اوضاع جهان به خاطر ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده است.

درخواست رئیس سازمان بهداشت جهانی برای بخشش بدهی کشورهای فقیر
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که بیش از 205 کشور جهان تاکنون درگیر بحران کرونا شده‌اند، رئیس سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع و بدتر شدن اوضاع کشورهای مختلف به خاطر شیوع این ویروس مرگبار به شدت ابراز نگرانی کرد.

تدروس آدهانوم قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: این سازمان، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از بخشش بدهی ها به هدف کمک به کشورهای در حال توسعه که با تبعات اقتصادی و اجتماعی ویروس کرونا روبرو هستند، حمایت می کنند.

وی در ادامه افزود: در 5 هفته گذشته رشد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ناشی از آن به سرعت افزایش داشته و این موارد طی هفته گذشته دو برابر شده است. طی روزهای آینده تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا به یک میلیون نفر و موارد فوت در سراسر جهان به 50 هزار نفر خواهد رسید.

وی از بسته محرک اقتصادی 22.6 میلیارد دلاری هند پس از اعمال قرنطینه 21 روزه از هفته گذشته استقبال کرد و گفت: بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای اجرای برنامه های رفاهی و حمایتی با چالش جدی روبرو خواهند شد. برای این کشورها بخشش بدهی ها لازم و ضروری است تا بتوانند از مردم خود محافظت کرده و مانع از سقوط و فروپاشی اقتصادی شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان