//
کدخبر: ۲۴۲۳۴۶ //

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را به رییس جمهور تونس تقدیم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس اعلام کرد که «محمدرضا رئوف شیبانی» سفیر جدید ایران استوارنامه خود را به «قیس سعید» رییس جمهوری این کشور تقدیم کرد.

سفیر جدید ایران استوارنامه خود را به رییس جمهور تونس تقدیم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود: شیبانی روز پنجشنبه ۶ فوریه ۲۰۲۰ (۱۷ بهمن)  با حضور در کاخ ریاست جمهوری تونس همچنین با رییس جمهوری این کشور گفت و گو کرد.

سعید در دیدار با سفیر جدید ایران برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم خداوند ما را در جهت منافع و مصالح دو کشور موفق گرداند.

شیبانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تونس ۳۰ آذر ماه با استقبال زهیر مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تونس وارد محل ماموریت خود شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس از هفت ماه قبل به دنبال پایان ماموریت حجت الاسلام مصطفی بروجردی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در تونس به صورت سرپرست نمایندگی اداره می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸ در دیدار پیش از عزیمت سفیر جدید ایران در تونس بر ضرورت تقویت و توسعه بیش از پیش همکاری‌ها بین دو کشور و به خصوص در بخش اقتصادی و حضور گسترده‌تر بخش خصوصی ایران در تونس به عنوان مهم‌ترین محور ماموریت شیبانی تاکید کرد.

شیبانی پیش‌تر سمت‌هایی چون کاردار در قبرس، رییس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دوران جنگ ۳۳ روزه این کشور با رژیم صهیونیستی، معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت خارجه و سفیر ایران در سوریه را بر عهده داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان