//
کدخبر: ۲۲۱۲۰۱ //

کنفرانس امنیتی «شیانگ شن» با حضور ایران در چین آغاز شد

نهمین اجلاس امنیتی «شیانگ شن» با قرائت پیام "شی جین پینگ" رییس جمهوری چین و با حضور نمایندگانی از بیش از 70 کشور جهان از جمله هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از امروز دوشنبه در مرکز نشست های بین المللی شهر پکن آغاز شد.

کنفرانس امنیتی «شیانگ شن» با حضور ایران در چین آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 شی در این پیام گفته است که چین متعهد به پیشرفت و همکاری از طریق گفت و گو، ترویج صلح از طریق همکاری و صیانت از توسعه از طریق صلح است.

رییس جمهوری چین در این پیام همچنین از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام خواست تا در مواجهه با تهدیدات امنیتی پیچیده، از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل متحد حمایت کنند.

او همچنین از کشورها خواست نوع جدیدی از مشارکت امنیتی را بهبود بخشند، یک معماری امنیتی را متناسب با واقعیت های منطقه ای ایجاد کنند و به طور موثر ترویج صلح پایدار و امنیت مشترک در منطقه آسیا و اقیانوسیه را تقویت کنند.

هیات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران نیز سرپرستی سرتیپ «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این همایش شرکت کرده است.

هدف از برگزاری این اجلاس گفت و گو و تبادل نظر درباره مسایل و محورهای مهم امنیتی منطقه ای و بین المللی در موضوعات امنیتی، روابط بین کشورها و نظم بین المللی و مدیریت بر مخاطرات امنیتی در قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام است.

حفاظت از صلح و ثبات در قاره آسیا با توجه به شرایط جدید امنیتی و با نظرداشت منشور شورای امنیت سازمان ملل و پایبندی به اهداف آن از دیگر موضوعاتی است که در این همایش امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد.

چین بر این باور است که نظم موجود بین المللی که نظام غرب راه اندازی کرده باعث تجاوز، استعمار گرایی، درگیری های نظامی و سلطه جویی و بسیاری چالش های دیگر شده و دیگر الگوی مناسبی برای دنیا نیست و در نتیجه باید به دنبال شرایط امنیتی در نظم نوین  بود.

از سال ۲۰۰۶ میلادی که این همایش امنیتی برگزار شده است هم و غم چین این بوده است که موضوعات امنیتی با نظرداشت شرایط روز دنیا مورد بررسی قرار گیرد و دنیا به دنبال یک نظم تازه باشد نهایتا امنیت بهتری برای کشورها به ارمغان آورد.

امنیت جهانی و کنترل تسیحاتی، فناوری و امنیت بین المللی ، هوش مصنوعی و جنگ افزارهای آینده، امنیت دریایی، مهندسی امنیت دریایی، تدابیر مرتبط با راهبرد اعتماد سازی، امنیت در خاورمیانه و همچنین همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

«شیانگ شن» نام یک منطقه بسیار زیبای طبیعی و کوهستانی در شمالی ترین نقطه شهر پکن است و به معنای کوه معطر است.

این منطقه در فصل پاییز به دلیل برگ های سرخ، قهوه ای و زرد رنگ درختانش در سراسر چین بخصوص شهر پکن معروف است.

اجلاس بین المللی شیانگ شن به مدت سه روز برگزار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان