//
کدخبر: ۲۴۲۳۴۱ //

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر از ترور سردار سلیمانی دفاع کرد

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با طرح این ادعا که شهید سپهبد سلیمانی در حال طرح‌ریزی یک حمله علیه نیروهای آمریکایی بوده، از تصمیم کاخ سفید برای ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کرد.

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر از ترور سردار سلیمانی دفاع کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه در ادامه اظهارات متناقض مقامات آمریکایی برای توجیه اقدام تروریستی نیروهای این کشور در عراق که منجر به شهادت سپهبد سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه، ابومهدی المهندس قائم مقام حشد شعبی و تنی چند از همراهان آنان شد، ادعا کرد که شهید سپهبد سلیمانی در حال طرح‌ریزی یک حمله علیه نیروهای آمریکایی بوده است.

مارک اسپر که در دانشکده مطالعات بین‌الملل دانشگاه جانز هاپکینز سخنرانی می‌کرد، در بخشی از صحبت‌های خود اظهار داشت: «ژنرال سلیمانی یکی از کارآمدترین فرماندهان نظامی ایران بود و حذف او از میدان جنگ برای آمریکا منافع راهبردی بلندمدت خواهد داشت.»

وی در ادامه مدعی شد: «تصمیم به کشتن [به شهادت رساندن] ژنرال سلیمانی هم برای من و هم برای رئیس ستاد مشترک تصمیم ساده‌ای بود. او فعالانه در حال برنامه‌ریزی برای حمله بعدی بود و من فکر می‌کنم حذف او از میدان جنگ واکنش مناسبی به رفتارهای بدی است که ایران و نیروهایش در این سال‌های طولانی داشته‌اند.»

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهرهای عراق و سوریه ایفا کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که  در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان