//
کدخبر: ۲۳۳۹۲۹ //

سفر فرمانده کردهای سوریه از بغداد به ابوظبی و دیدار با مقامات سعودی و اماراتی

رسانه‌های ترکیه‌ای از سفر فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک به ابوظبی از طریق فرودگاه بین‌المللی بغداد و دیدار وی با مقامات سعودی و اماراتی خبر دادند.

سفر فرمانده کردهای سوریه از بغداد به ابوظبی و دیدار با مقامات سعودی و اماراتی
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ترکیه‌ای خبر ترک فاش کرد که مظلوم عبدی (کوبانی)، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اخیرا به ابوظبی سفر کرده و چهار روز در این شهر اقامت داشته است.

طبق این گزارش، لاهور طالبانی برادرزاده جلال طالبانی و فرمانده نیروهای ضد تروریسم در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق ۱۸ نوامبر در سفری سه روزه وارد استان حسکه سوریه شد و در این سفر با مظلوم عبدی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه پس از عملیات چشمه صلح ترکیه رایزنی کرد و پس از پایان دیدارها از طریق بزرگراه به استان سلیمانیه عراق بازگشت.

خبر ترک در ادامه گزارش خود آورده است، ۲۸ نوامبر، افراد لاهور طالبانی مجددا وارد شهر حسکه شدند و این بار به همراه مظلوم عبدی و به خاطر ترس از تعقیب هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه از مسیر سنجار به سلیمانیه برگشتند، کوبانی یک شب در سلیمانیه ماند و پس از تجدید دیدار با دوستان گذشته خود، روز بعد به بغداد آمد و بدون آنکه پاسپورت یا مدارک شناسایی سوریه یا هر کشور دیگر را به همراه داشته باشد، پایتخت عراق را به سمت ابوظبی ترک کرد.

طبق ادعای این رسانه ترکیه‌ای،  فرمانده نیروهای قسد در چهار روزی که در ابوظبی اقامت داشت با مقامات عربستانی و اماراتی دیدار کرد و در پایان سفر با کیف‌های حاوی مبالغ هنگفت به بغداد بازگشت و از آنجا نیز به سلیمانیه رفت و در نهایت به حسکه بازگشت.

در همین راستا، یک منبع کرد نه این خبر را تکذیب و نه آن را تأیید کرده است.

این منبع از مداخله ترکیه در امور داخلی کشورهای دارای حاکمیت ابراز تعجب کرد و گفت: ترکیه این حق را به خودش می‌دهد که در سوریه، عراق و لیبی مداخله نظامی کند. آنکارا همچنین اروپا را با مسأله آوارگان تهدید کرده و دستگاه قضایی عربستان را مورد انتقاد و تعدی قرار می‌دهد.

این منبع کرد ادامه داد: ترکیه همچنین عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر را مورد هجمه قرار می‌دهد و سفر مظلوم عبدی به امارات که یک مسأله طبیعی بوده و هیچ‌گونه تجاوزی محسوب نمی‌شود، برایش قابل پذیرش نیست.

پیش از انتشار این خبر، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در دفتر ریاست جمهوری در آنکارا با اشاره به اینکه برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای "سوریه دموکراتیک" (قسد) رایزنی می‌کنند، اظهار کرده بود: می‌بینیم برخی کشورهای خلیج فارس دیدارهایی با کوبانی "تروریست" داشته و تلاش می‌کنند از او علیه ترکیه استفاده کنند، البته این اقدامات هرگز بدون پاسخ نخواهند ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۹۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان