//
کدخبر: ۲۳۳۲۹۹ //

تأکید ژاپن و کره جنوبی بر لزوم حل اختلافات تلخ میان دو کشور

در حالی که تنش میان کره جنوبی و ژاپن در شدیدترین حالت طی ده‌های اخیر قرار گرفته، سران دو کشور برای اولین بار پس از 15 ماه با یکدیگر دیدار کردند.

تأکید ژاپن و کره جنوبی بر لزوم حل اختلافات تلخ میان دو کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

«آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در حاشیه نشست سه‌جانبه با «لی که چیانگ» نخست‌وزیر چین و پس از ۱۵ ماه، با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، آبه پس از  این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: «کره جنوبی باید مسئولیت [اقداماتش] را بپذیرد و راه‌حلی برای مسائل پیدا کند. از کره جنوبی درخواست کردم در راستای بازگرداندن روابط میان کره جنوبی و ژاپن به سطحی سالم، گام‌هایی را بردارد».

مون با ابراز امیدواری در خصوص یافتن راه‌حلی برای اختلافات گفت: «ژاپن و کره جنوبی به‌لحاظ تاریخی و فرهنگی نزدیک‌ترین همسایگان هستند. روابط ما به‌نحوی نیست دوطرف بتوانند از یک‌دیگر جدا شوند، حتی اگر برای مدتی کدورت [بین دو کشور] وجود داشته باشد».

پس از آن‌که دادگاه عالی کره جنوبی به شرکت‌های ژاپنی دستور داد به‌خاطر استفاده از کره‌ای‌ها به‌عنوان نیروی کار اجباری در خلال جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت کنند، تنش میان کره جنوبی و ژاپن در بدترین وضعیت طی ده‌های اخیر قرار گرفت.

ژاپن در پاسخ، ضمن اعلام این‌که مسائل مربوط به نیروهای کار اجباری در معاهده سال ۱۹۶۵ حل‌وفصل شده است، صادرات تراشه‌های الکترونیکی به کره جنوبی را متوقف کرد.

 اختلافات میان دو کشور تا جایی پیش رفت که معاهده دوجانبه اشتراک‌ گذاری اطلاعات نظامی بین این دو کشور در معرض لغو قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان