//
کدخبر: ۲۳۳۰۳۳ //

نشست سه جانبه چین، کره و ژاپن برگزار شد

نشست سه جانبه چین، کره جنوبی و ژاپن امروز سه شنبه با حضور رهبران این کشورها در شهر چنگدوی استان سیچوان واقع در جنوب غرب چین برگزار شد.

نشست سه جانبه چین، کره و ژاپن برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 امسال برابر با بیستمین سالگرد همکاری سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی است جمعیت کل سه کشور بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر و مجموع میزان اقتصاد آنها هم به ۲۰.۸ هزار میلیارد دلار رسیده است.

تبادلات انسانی میان سه کشور در سال از ۳۱ میلیون نفر فرا رفته، مبلغ کل تجارت میان سه کشور در سال ۲۰۱۸ از ۷۲۰ میلیارد دلار و مبلغ سرمایه گذاری متقابل هم به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

این نشست سه جانبه اولین دیدار این سه رهبر از دیدار ماه مه سال گذشته در توکیو است این ملاقات همچنین یک روز پس از جلسه رهبران کره جنوبی و ژاپن با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در پکن است.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین در این نشست با اشاره به کندی اقتصاد جهان و درگیری های ژئوپلیتیک، خواهان همکاری بیشتر بین این سه کشور شد.

او با بیان اینکه این سه کشور باید اعتماد متقابل را تقویت کرده و همچنین برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و در جهان تلاش کنند تصریح کرد آنها باید به فشارهای تازه برای پایین آوردن اقتصاد واکنش نشان دهند و در زمینه همکاری سه جانبه افق گسترده تری را ترسیم کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۰۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان