//
کدخبر: ۲۲۳۴۸۱ //

درخواست هیئت ملی راهپیمایی بازگشت از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین

هیئت عالی ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره ز اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تصمیمات سرنوشت ساز و جسورانه‌ای برای پایان محاصره ظالمانه مردم غزه و همچنین توقف تمام اشکال همکاری با رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

 درخواست هیئت ملی راهپیمایی بازگشت از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از ملت فلسطین
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از فلسطین الیوم،هیئت عالی ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره بر ادامه این راهپیمایی‌ها با ماهیت مردمی و شیوه‌های مسالمت آمیز تا رسیدن به اهدافش و گسترش مناطق جغرافیایی تظاهرات و توسعه آن به عنوان مسیر مبارزات پایداری تاکید کرد که امید را در برابر نسل‌های فلسطین ترسیم کرده و فلسطین را نزدیک چشم‌ها و قلب‌های نسل‌های قرار داد همانطور که همواره در طول بیش از هفتاد سال گذشته اینگونه بود.

این هیئت در بیانیه خود در پایان هشتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت با  عنوان جمعه شکست اعلامیه بالفور بر مخالفت مردم ما در مناطقی که آواره هستند با وعده شوم بالفور و نتایج و پیامدهای آن و چنگ زدن ملت به حق خود در بازگشت به سرزمین و مقاومت تا لغو نتایج و پیامدهای این اعلامیه یعنی اشغال و غصب فلسطین تاکید کرد.

این هیئت از انگلیس خواست به اشتباه خود در حق میلیون‌ها آواره در نتیجه وعده وزیر خارجه وقت خود اعتراف کرده و رسما از ملت فلسطین به خاطر این تصمیم عذرخواهی کند که آینده یک ملت را به طور کامل از بین برد.

این هیئت تصریح کرد حق بازگشت از حقوق اصلی ملت فلسطینی باقی خواهد ماند.

هیئت عالی ملی راهپیمایی بازگشت همچنین از کشورها و موسسات بین المللی که در بیست و چهارم جولای با تصمیم بالفور موافقت کرده و سبب تسهیل کوچاندن فلسطینیان شدند و آینده سیاهی را برای ملت فلسطین به وجود آوردند، خواست تا از خطای تاریخی که در حق ملت فلسطین مرتکب شدند، عقب نشینی کرده و مواضع خود را اصلاح کرده و به ملت فلسطین به خاطر رنجی که بیش از هفتاد سال متحمل می‌شود، غرامت پرداخت کنند.

این هیئت خاطر نشان کرد مایه شرم برای اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی است که همچنان دو میلیون شهروند در نوار غزه در محاصره باقی بمانند و قدس و کلیسای قیامت همچنان در دست صهیونیست های متجاوز اشغالگر باقی بمانند.

این هیئت از اتحادیه  عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تصمیمات سرنوشت ساز و جسورانه‌ای برای پایان محاصره ظالمانه مردم غزه و همچنین توقف تمام اشکال همکاری با رژیم صهیونیستی بگیرند و اجازه هروله به سمت دشمن را نداده و از حق ملت فلسطین در آزادی و بازگشت حمایت کنند.

هیئت عالی راهپیمایی بازگشت همچنین تصریح کرده است که پایان شکاف و بازیابی وحدت ملی کلمه راز و سوپاپ اطمینان بقای طرح ملی است.

از سوی دیگر خالد البطش از رهبران جهاد اسلامی و رئیس هیئت عالی ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه با درخواست از جامعه بین  المللی و انگلیس برای عذرخواهی به سبب اعلامیه شوم بالفور تاکید کرد وحدت ملی فلسطین و پایان شکاف پایه اساسی برای مقابله با توطئه‌ها و نقشه ‌ها  علیه مسئله فلسطین همچون تلاش‌ها برای الحاق کرانه باختری(به سرزمین های اشغالی)،‌و پیشبرد معامله قرن و تعدی به مقدسات و هتک حرمت آن است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان