//
کدخبر: ۲۰۳۵۶۶ //

راهپیمایی مردم خان یونس در اعتراض به تخریب منازل فلسطینی ها

صدها فلسطینی روز شنبه در جنوب غزه در فلسطین اشغالی در اعتراض به جنایت رژیم صهیونیستی در تخریب منازل مسکونی فلسطینی ها راهپیمایی اعتراض آمیز برپا کردند.

راهپیمایی مردم خان یونس در اعتراض به تخریب منازل فلسطینی ها
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت کنندگان در این راهپیمایی در حالی که دستنوشته هایی را با خود حمل می کردند با سردادن شعارهایی انزجار و اعتراض خود را به تخریب منازل مسکونی فلسطینی ها در وادی الحمص در نزدیکی قدس اشغالی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

گروه های ملی و اسلامی و جمع گسترده ای از رهبران و اعضای جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین از جمله طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی این جبهه در این راهپیمایی اعتراض آمیز حضور داشتند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهایی همچنین جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نقض حقوق اسیران در زندان های رژیم اشغالگر را محکوم کرده و حمایت خود را از پناهجویان فلسطینی در لبنان و مواضع آنان علیه قانون جدید کار در این کشور ابراز داشتند.  

عضام معمر عضو ارشد دفتر مرکزی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حاشیه این راهپیمایی با اشاره به تخریب منازل مسکونی در صور باهر واقع در قدس اشغالی گفت، اهالی این منطقه بهای سیاست های جنایتکارانه اسرائیل و استقبال برخی سران عرب از  طرح های صهیونیستی و آمریکایی مانند معامله قرن  را می پردازند.

وی همچنین دولت لبنان را به متوقف کردن اقدامات ظالمانه در حق پناهجویان فلسطینی از جمله لغو مجوز کار آنان فراخواند.

نیروهای صهیونیستی هفته گذشته همراه با بولدوزر برای تخریب حدود ۱۰۰ خانه متعلق به فلسطینی‌ها به روستای "صور باهر" در منطقه "وادی الحمض" در منطقه قدس حمله ور شدند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، عملیات تخریب منازل موجب ویرانی بیش از ۲۰ آپارتمان در این ساختمان‌ها شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی این ساختمان‌ها را نزدیک به دیوار جدا کننده در منطقه اشغالی کرانه باختری می‌داند؛ دیواری که با نام "دیوار آپارتاید" از آن یاد می‌شود.

دادگاه رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی به نفع ارتش این رژیم رأی به تخریب منازل فلسطینی‌ها در این منطقه داد.

در همین راستا، اتحادیه اروپا و فرانسه به صورت جداگانه روز دوشنبه گذشته با غیرقانونی خواندن سیاست شهرک سازی صهیونیست‌ها، از تل آویو خواستند تا تخریب منازل فلسطینیان را هرچه زودتر متوقف کند.

سازمان همکاری اسلامی، قطر، اردن و گروه‌های فلسطینی نیز این اقدام ضد فلسطینی را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای از رژیم صهیونیستی خواست؛  تخریب خانه های فلسطینیان در شرق بیت المقدس را متوقف کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان