//
کدخبر: ۲۰۳۴۱۳ //

تیراندازی به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت / تاکید البطش بر حمایت از پناهندگان فلسطینی در لبنان

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی هفتگی بازگشت در مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی تیراندازی کردند.

 تیراندازی به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت / تاکید البطش بر حمایت از پناهندگان فلسطینی در لبنان
به گزارش فرتاک نیوز،

 هزاران فلسطینی عصر امروز وارد پنج نقطه مرزی شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی برای شرکت در راهپیمایی بازگشت شدند که این هفته تحت عنوان جمعه همبستگی با پناهندگان فلسطینی ساکن لبنان برگزار شده است.

این راهپیمایی به دعوت هیئت عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه برگزار شد. درپی ورود راهپیمایان به مرز شرقی نوار غزه، نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت آنها آتش گشودند و گلوله های حاوی گاز شلیک کردند.

خالد البطش رئیس هیئت عالی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره غزه در حاشیه سخنان خود در جریان راهپیمایی بر مخالفت با مصوبه وزیر کار لبنان درباره پناهندگان فلسطینی و همبستگی فلسطینی ها از این پناهندگان در لبنان و حمایت و پشتیبانی از خواسته های آنها تاکید کرد.

وی افزود: در جمعه همبستگی با پناهندگان فلسطینی، از ریاست جمهوری و دولت و مجلس نمایندگان لبنان می خواهیم از این اقداماتی که به زندگی اهالی پناهنده ما آسیب می رساند، صرف نظر کنند. ملت ما میهمان است تا اینکه به سرزمین خویش بازگردد. آنها درخصوص سرزمین دیگری در مقابل فلسطین سازش نخواهند کرد.

وزارت کار لبنان در چارچوب فراخوان خود برای "مبارزه با کارگران خارجی غیرقانونی" در لبنان، دستور بسته شدن مراکز تجاری "غیرقانونی" متعلق به آوارگان فلسطینی در لبنان را صادر کرد.

همچنین براساس این مصوبه صورت جلسه‌های توقیف مؤسسات تجاری لبنان که فلسطینی‌ها در آن کار می‌کنند نوشته شد.

بر اساس این دستور، کارگر فلسطینی در لبنان، باید برای ادامه کار در این کشور از وزارت کار لبنان مجوز بگیرد و دراین‌حال، مجوز توقیف مراکز تجاری لبنان که فلسطینی‌ها در آن کار می‌کنند، صادر شده است.

البطش همچنین بر تداوم مقابله با طرح سازش آمریکایی موسوم به معامله قرن و مقابله با همه توطئه ها برای از بین بردن مسئله فلسطین تاکید کرد و گفت: لبنان میهن جایگزین فلسطین نخواهد بود و ما میهمان هستیم تا اینکه به سرزمین اشغالی خود بازگردیم. از ملت لبنان امید داریم که به حمایت خود از ما ادامه دهند. لبنانی که با نشست سازشکارانه بحرین مخالفت کرد، طرح معامله قرن را نخواهد پذیرفت اما نگرانیم که برخی اقدامات به پایداری پناهندگان آسیب برساند و به سود اشغالگران اسرائیلی و آمریکایی تمام شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۴۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان