//
کدخبر: ۲۱۴۳۳۵ //

تداوم بازداشت رهبران اپوزیسیون و تشدید تنش های سیاسی در پاکستان

فرآیند پیگیری پرونده های فسادمالی در پاکستان که از یکسال گذشته سرعت گرفته است باعث تشدید اختلافات میان دولت و اپوزیسیون شده و اکنون این تنش ها با بازداشت یکی از اعضای ارشد حزب مردم به عنوان جناح مخالف دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان بالا گرفت.

تداوم بازداشت رهبران اپوزیسیون و تشدید تنش های سیاسی در پاکستان
به گزارش فرتاک نیوز،

رهبران حزب نهضت عدالت (تحریک انصاف) به عنوان حزب حاکم پاکستان به ویژه عمران خان هرگونه نرمش در قبال پرونده‌های اختلاس مالی سیاسیون وابسته به جناح مخالف را رد کرده و گفته است که دولت هرگز در برابر مفسدان مالی کوتاه نمی‌آید.

رهبران جناح مخالف شامل حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم هم می‌گویند پرونده سازی علیه آنها با انگیزه سیاسی بوده است و عمران خان به دنبال سرکوب مخالفان خود است.

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه با انعکاس خبر بازداشت «سید خورشید احمد شاه» نماینده فعلی مجلس ملی پاکستان از حزب مردم و وزیر سابق امور مذهبی این کشور گزارش دادند: بازداشت عضو ارشد حزب مردم واکنش شدید رهبران این حزب را به دنبال داشته و بار دیگر تنش ها میان دولت و اپوزیسیون را افزایش داد.

براساس این گزارش، ماموران دیوان ملی احتساب پاکستان روز گذشته سید خورشید شاه را به اتهام اختلاس مالی و سوء استفاده از منابع دولت بازداشت کردند.

گزارش رسانه های پاکستان حاکی است که بازداشت خورشید شاه توسط ماموران دیوان ملی احتساب در شهر اسلام آباد صورت گرفته و پس از اخذ حکم دادگاه وی برای ادامه فرآیند قضایی به ایالت سِند در جنوب این کشور منتقل می شود.

وزیر سابق امور مذهبی پاکستان چند بار از سوی دیوان ملی احتساب برای پاسخگویی درخصوص اتهام اختلاس مالی احضار شده بود، اما وی به هیچ یک از این احضاریه ها پاسخی نداده بود به همین دلیل ماموران دیوان ملی احتساب اقدام به بازداشت وی کردند.

«بلاول بوتو زرداری» رئیس حزب مردم و فرزند خانم بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان طی نشست خبری فوری در واکنش به بازداشت عضو ارشد حزب خود، عمران خان نخست وزیر پاکستان را متهم به سرکوب مخالفان کرد.

وی مدعی شد که دولت عمران خان ترفند بازداشت مخالفان سیاسی را برای تحریف اذهان مردم جهت جلوگیری از برملا شدن ناکامی دولت در عرصه داخلی و سیاست خارجی به اجرا گذاشته است.

تنش ها میان دولت و اپوزیسیون در پاکستان در حالی تشدید می شود که «مولانا فضل الرحمان» از مخالفان سرسخت عمران خان و رئیس حزب جمعیت علمای اسلام تهدید به راه انداختن تظاهرات میلیونی به سمت پایتخت تا ماه آینده میلادی کرده است.

فضل الرحمان مدعی است: تظاهرات علیه دولت با پشتیبانی حزب مسلم لیگ نواز به هر قیمتی انجام خواهد شد.

جناح مخالف پاکستان از شهریورماه سال گذشته حزب عمران خان را به تقلب در انتخابات متهم کرده و سپس تصمیم گرفت تا رسیدن به نتیجه مشترک یعنی کنار زدن دولت، دست از اعتراض برندارد.

تنش های سیاسی میان دولت پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف و جناح مخالف این کشور که حزب مردم دومین حزب قدرتمند و مخالف دولت عمران خان محسوب می شود، در حالی تشدید شده و در ماه های اخیر احزاب مخالف با چالش هایی نظیر پرونده کیفری و فسادمالی علیه خود در دادگاه ها مواجه هستند.

پس از روی کار آمدن دولت کنونی پاکستان فرآیند پیگیری پرونده های پولشویی و فساد مالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش پیدا کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان