//
کدخبر: ۲۱۳۳۸۳ //

رزمایش مناطق مرکزی روسیه آغاز شد

روسیه امسال رزمایش مرکزی خود را با حضور هشت کشور آسیای میانه با عنوان رزمایش راهبردی بین المللی تسنتر ۲۰۱۹ آغاز کرد.

رزمایش مناطق مرکزی روسیه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رزمایش تسنتر از امروز یکشنبه در میدان نظامی دونگوز در استان اورنبورگ در منطقه اورال روسیه (واقع در مرز با قزاقستان) آغاز شده است.

یونس بیک یوکوروف معاون وزیر دفاع روسیه و مقام های ارشد نظامی کشورهای هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان در مراسم افتتاحیه این همایش حضور داشتند.

نیروهای شرکت کننده در رزمایش «تسنتر-۲۰۱۹» تاکتیک های مبارزه با تروریسم بین المللی و همکاری کشورها در این زمینه و تامین امنیت کشورهای آسیای مرکزی را تمرین می کنند.

یوکوروف در مراسم آغاز رزمایش گفت: رزمایش «تسنتر-۲۰۱۹» به توسعه همکاری‌های نظامی و تحکیم همکاری‌های کشورهای متحد در این رزمایش کمک می کند.

معاون وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد: ابعاد گسترده این رزمایش از ویژگی های آن است و در آن نیروهای نظامی هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در صفوف یکپارچه با تروریسم مبارزه می کنند و نتیجه کار ما آمادگی برای مقابله با چالش های امنیتی است.

گفتنی است رزمایش تسنتر-۲۰۱۹ تا ۲۱ ماه سپتامبر ( ۳۰ شهریور ماه)  ادامه خواهد یافت.

فرماندهی این رزمایش را ژنرال والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برعهده دارد و  در جریان آن، نیروهای شرکت کننده شامل ۱۲۸ هزار نفر تاکتیک های مبارزه با تروریسم در مناطق آسیای مرکزی را تمرین می کنند.

در این رزمایش بیش از ۲۰ هزار تسلیحات، جنگ افزار و ۶۰۰ فروند هواپیما یا بالگرد و نزدیک به ۱۵ ناو به کار گرفته می شود.

رزمایش «تسنتر-۲۰۱۹» در دو مرحله برگزار می شود و در مرحله نخست واحدهای فرماندهان نظامی، فرماندهی نیروها در مبارزه با تروریست ها و دفع حملات هوایی را برعهده دارند و در مرحله دوم نیز به هدایت نیروهای نظامی در هنگام آتشباری و حمله به دشمن فرضی می پردازند.

این رزمایش در میدان های نظامی تروتسکی، دونگوز، آداناک، چربارکولسک، یورگینسک، آشولوک و سافاکولووا در روسیه برگزار می شود و در میدان های نظامی کشورهای شرکت کننده نیز اقدامات علیه تروریست ها و افراد مسلح غیرقانونی تمرین خواهد شد.

 در دریای خزر نیز واحدهای شرکت کننده در رزمایش علاوه بر مبارزه با تروریست ها، دفاع از مراکز دریایی و پشتیبانی از نیروها در خشکی را تمرین می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان