//
کدخبر: ۲۱۳۲۹۹ //

نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی‌های آمریکایی در دریای سیاه

مرکز ملی مدیریت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوگان نظامی-دریایی دریای سیاه این کشور، کلیه اقدامات کشتی تندروی نظامی-حمل و نقل نیروی دریایی آمریکا که روز شنبه وارد آب‌های دریای سیاه شده را زیر نظر دارد.

 نظارت ناوگان دریایی روسیه بر فعالیت کشتی‌های آمریکایی در دریای سیاه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «تاس»، مرکز ملی مدیریت دفاع فدراسیون روسیه که زیر نظر وزارت دفاع فعالیت دارد، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که ناوگان دریای سیاه این کشور کلیه اقدامات کشتی تندروی نظامی-حمل و نقل "Yuma" متعلق به نیروی دریایی آمریکا که روز شنبه وارد آب‌های دریای سیاه شده را زیر نظر خواهد داشت.

در بیانیه منتشره در این باره آمده است، این کشتی نظامی آمریکایی عصر روز شنبه (14 سپتامبر سال 2019 /23 شهریور ماه) وارد آبهای دریای سیاه شد. در این رابطه، نیروهای وظیفه و تمامی امکانات ناوگان نظامی-دریایی روسیه، مسئولیت نظارت مستمر بر این کشتی نیروی دریایی آمریکا را برعهده دارند.  

پیش از این اعلام شده بود که ناوگان دریای سیاه روسیه در تاریخ 8 سپتامبر (17 شهریور ماه) ناوشکن "Porter" نیروی دریایی آمریکا و پیش از آن نیز در اواخر ماه ژوئن، فعالیت ناوشکن موشک‌انداز "Carney" نیروی دریایی آمریکا را در منطقه زیر نظر گرفته اند.

وزارت دفاع روسیه پیش از این یادآور شده بود که بر اساس مفاد کنوانسیون بین المللی "مونتریه" مربوط به آمدوشد کشتی‌های نظامی کشورهای غیرساحلی دریای سیاه، کشتی‌های نظامی آمریکایی اجازه ندارند بیش از 21 روز در آبهای دریای سیاه حضور داشته باشند.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان